کد خبر: 557853
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۰۷:۵۴:۴۷
| |

جنایت مستانه در خانه ویلایی

متهم در دادگاه گفت: من اتهام خود را قبول دارم اما باید بگویم در آن لحظه به خاطر مصرف مشروب حال عادی نداشتم و نمی‌دانستم چکار می‌کنم.

کد خبر: 557853
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۰۷:۵۴:۴۷

پسر جوان که در جریان نزاع جمعی در یک خانه ویلایی دوستش را با چاقو به قتل رسانده بود، هنگام محاکمه در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز با درخواست قصاص اولیای‌دم روبه‌رو شد.

به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از دو سال قبل به‌دنبال درگیری خونین در یکی از ویلاهای کرج شروع شد و وقتی تیم پزشکی در محل حضور یافتند با پیکر خونین پسر جوانی به‌ نام مهران 26ساله روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قفسه سینه‌اش در دم جان باخته بود.

کارآگاهان جنایی استان البرز تحقیقات خود را آغاز کردند و مشخص شد مهران به دست دوستش سعید کشته شده است، بنابراین طولی نکشید که وی بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت: شب حادثه با تعدادی از دوستانم یک خانه ویلایی اجاره کردیم تا کمی تفریح و استراحت کنیم اما وقتی نوشیدنی‌های الکلی خوردیم دیگر کنترل رفتار خود را از دست دادیم و این موضوع باعث شد حرف‌های زشتی بین ما رد‌وبدل شود.

شنیدن همین حرف‌ها باعث شد عصبانی و دست به چاقو شوم و به مهران حمله کنم اما بعد از اینکه متوجه شدم جان باخته بشدت پشیمان شدم.

با اعتراف‌های متهم، وی به اتهام قتل عمد بازداشت و پس از تکمیل پرونده و بازسازی صحنه جنایت به زندان منتقل شد.

سرانجام صبح یکشنبه پرونده این متهم روی میز دادرسان شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز قرار گرفت و در آغاز جلسه رسیدگی به این پرونده، پدر و مادر مقتول در جایگاه قرار گرفتند و خواستار قصاص متهم شدند.

سپس متهم بعد از تفهیم اتهام با اظهار ندامت و پشیمانی گفت: من اتهام خود را قبول دارم اما باید بگویم در آن لحظه به خاطر مصرف مشروب حال عادی نداشتم و نمی‌دانستم چکار می‌کنم.

قاضی فلاحی، رئیس دادگاه گفت: مشروبات الکلی آثار جبران‌ناپذیری به همراه دارد و تعدادی از این پرونده‌های قتل که روی میز ما قرار می‌گیرد به خاطر مصرف مشروبات الکلی رخ داده چراکه نوعی خشونت‌طلبی در فرد ایجاد می‌کند که در نهایت باعث درگیری می‌شود؛ اما طبق قانون هر نوع مصرف مشروبات الکلی صرفاً باعث بی‌اختیاری رفتار و ارتکاب جرم نیست و فرد مسئول رفتار خود خواهد بود. بدین ترتیب پس از پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شده و بزودی درباره سرنوشت متهم رأی خود را صادر خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها