«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چشم در چشم شدن، جوانی را پای چوبه دار کشاند

متهم گفت: قصد قتل نداشتم و اصلاً هم فکر نمی‌کردم کاری که می‌کنم منجر به مرگ مقتول شود. من فقط چاقو را پرت کردم تا او بترسد و دور شود.

چشم در چشم شدن، جوانی را پای چوبه دار کشاند
کد خبر: 556473
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۰۰:۰۰:۰۰

حکم قصاص پسری ۱۹ ساله که در جریان یک درگیری مرتکب قتل شده است پس از تایید در مرحله استیذان برای اجرا به دادسرای جنایی شیراز ارسال شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، چشم در چشم شدن دلیل اصلی درگیری بین دو پسر جوان بود که منجر به مرگ یکی از آنها شد. 

بر اساس محتویات پرونده، سال ۹۹ درگیری خونینی در پارکی در شیراز به ماموران پلیس گزارش داده شد. وقتی پلیس در محل حضور یافت مشخص شد جوان مجروح به بیمارستان منتقل شده اما ساعاتی بعد خبر فوت او به پلیس داده شد. 

تحقیقات انجام‌گرفته نشان داد درگیری بین دو گروه نوجوان ۱۸ساله رخ داده که به خاطر چشم در چشم شدن با هم درگیر شده و یکی از آنها به نام بیژن با وارد کردن ضربه چاقو به گردن جوانی از گروه مقابل او را مجروح کرده و باعث مرگش شده است. 

با بازداشت بیژن تحقیقات از او آغاز شد. بیژن به ماموران گفت: من و دوستانم به پارک رفته بودیم و مقتول و دوستانش هم در پارک بودند. ما با هم چشم در چشم شدیم و همین هم باعث درگیری بین ما شد. آنها به ما متلک گفتند و دعوا بالا گرفت. در یک لحظه وقتی به من حمله کردند من چاقویی را که متعلق به دوستم بود به سمت مقتول پرت کردم تا جلوی ضرباتی را که او می‌زند بگیرم. قصدم کشتن او نبود و از اتفاقی که افتاده است به شدت پشیمان هستم. 

بعد از تکمیل تحقیقات کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد. 

در جلسه دادگاه چه گذشت

در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد. در ادامه اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. 

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من قصد قتل نداشتم و اصلاً هم فکر نمی‌کردم کاری که می‌کنم منجر به مرگ مقتول شود. من فقط چاقو را پرت کردم تا او بترسد و دور شود. از پدر و مادر مقتول درخواست بخشش دارم. من پسر آنها را نمی‌شناختم و زمان قتل واقعاً نمی‌دانستم چه می‌کنم. 

با توجه به اینکه متهم در زمان قتل ۱۸ ساله بود برای بررسی بلوغ عقلی به پزشکی قانونی منتقل شد و کمیسیون پزشکان اعلام کرد بیژن دارای بلوغ فکری است و حرمت قتل را متوجه می‌شده است. 

در نهایت با توجه به مدارک موجود در پرونده متهم که به ۱۹ سالگی رسیده بود به قصاص محکوم شد. رأی صادره مورد اعتراض قرار گرفت و وکیل مدافع او درخواست بازنگری کرد. او گفت: چاقو پرت شده و شاهدان نیز تایید کرده‌اند و ممکن بود به قسمت‌های دیگر بدن مقتول برخورد کند بنابراین متهم قصد قتل نداشته و قتل اتفاقی بوده است. 

دیوان عالی کشور این دلایل را نپذیرفت و متهم با تایید حکم قصاص مواجه شد. 

در نهایت حکم برای اجرا به مرحله استیذان رسید و رئیس قوه قضائیه نیز اجرای حکم را بلامانع تشخیص داد؛ به این ترتیب پرونده برای اجرای حکم به دادسرای جنایی شیراز ارسال شده است. 

محمدهادی جعفرپور وکیل مادر متهم اعلام کرد: تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است. در صورت عدم رضایت اولیای دم بیژن پای چوبه دار می‌رود اما همچنان به جلب رضایت امیدوار هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها