کد خبر: 555978
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۲۳:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

همسرکشی به دلیل انتشار عکس در فضای مجازی

متهم گفت: همسرم را دوست داشتم اما مدتی بود رفتارهایش تغییر کرده بود و عکس‌های بی‌حجابش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد.

همسرکشی به دلیل انتشار عکس در فضای مجازی
کد خبر: 555978
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۲۳:۱۰:۰۰

مردی که زنش را به دلیل انتشار عکس در فضای مجازی به قتل رسانده بود، هرچند ابراز پشیمانی کرد، اما به قصاص محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این مرد در جلسه دادگاه در حالی که گریه می‌کرد و می‌گفت پشیمان است آنچه را اتفاق افتاده بود توضیح داد و در نهایت اولیای دم حاضر به گذشت نشدند.

گزارش خواهر مقتول به پلیس

دی‌ماه دو سال قبل زن جوانی که مقابل خانه خواهرش رفته بود با پلیس تماس گرفت و از کشته شدن خواهر ۲۴ ساله‌اش به نام مریلا خبر داد.

این زن گفت: خواهرم و  شوهرش کیومرث سه سال قبل با هم ازدواج کردند و حالا صاحب یک دختر دوساله هستند. آنها مدتی است با هم اختلاف دارند. مادرم ساعتی قبل با من تماس گرفت و گفت مادرشوهر مریلا به او تلفن زده و گفته مریلا و کیومرث با هم درگیر شده‌اند و سپس کیومرث خانه را ترک و در خیابان تصادف کرده است. با تماس تلفنی مادرم به خانه خواهرم رفتم؛ اما هرچه در زدم کسی در را باز نکرد. من که نگران شده بودم با کمک همسایه‌ها و با پیچ‌گوشتی در را باز کردم و ناباورانه با جسد خونین خواهرم در آشپزخانه روبه‌رو شدم. وسایل آشپزخانه شکسته و کنار جسد خواهرم یک هاون و یک کارد خونین قرار داشت.

ماموران پلیس با این تماس به خانه زن جوان رفتند و بعد از انجام کارهای قانونی جسد مریلا با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

خودکشی متهم به قتل

عصر همان روز مشخص شد کیومرث در یکی از بیمارستان‌های شرق تهران بستری شده است. او که ادعا کرده بود در تصادف رانندگی آسیب دیده است پس از ترخیص از بیمارستان به قتل همسرش اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت. این مرد در بازسازی صحنه جرم گفت بعد از قتل همسرش اقدام به خودکشی کرده اما بعد پشیمان شده و به بیمارستان رفته و تصادفی در کار نبوده است.

در این میان پزشکی قانونی علت مرگ مریلا را فشار بر عناصر حیاتی گردن اعلام کرد.

اظهارات مادر مقتول

در ادامه تحقیقات، مادر مریلا به عنوان یکی از شکات به پلیس گفت: مدتی بود دختر و دامادم با هم اختلاف داشتند. هفته قبل دخترم از خانه شوهرش قهر کرد و به منزل ‌ما آمد. او می‌گفت کیومرث به حشیش معتاد شده و مدام او را کتک می‌زند و فحاشی می‌کند. من و همسرم با مریلا و کیومرث صحبت کردیم و با وساطت ما دخترم را به خانه شوهرش برگرداندیم؛ اما هرگز فکر نمی‌کردیم کیومرث دست به چنین جنایتی بزند. من از این مرد شاکی هستم و برایش مجازات می‌خواهم.

کیومرث ۳۰ ساله نیز گفت: من همسرم را دوست داشتم اما مدتی بود رفتارهای او تغییر کرده بود و عکس‌های بی‌حجابش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد. سر همین موضوع مدتی قبل با هم درگیر شدیم و من دختر دوساله‌ام را به خانه مادرم بردم؛ اما پس از چند روز بار دیگر با زنم آشتی کردم.

متهم ادامه داد: آخرین بار من و مریلا در خانه تنها بودیم. نیمه‌شب بود که حشیش کشیدم و در حال استراحت بودم که متوجه شدم مریلا با یکی از دوستانش تلفنی صحبت می‌کند. من با او درگیر شدم و او که عصبانی شده بود، لیوانی را به سمتم پرتاب کرد. همان موقع کنترل اعصابم را از دست دادم و  با چاقو و هاون چند ضربه به سر و صورتش زم. وقتی روی زمین افتاد گلویش را فشار دادم. من در آن لحظه دچار جنون شده بودم و کنترلی بر رفتارم  نداشتم. بعد از مرگ مریلا، خودزنی کردم اما به خاطر فرزندم به بیمارستان رفتم و به دروغ گفتم تصادف کرده‌ام.

در جلسه محاکمه چه گذشت

پرونده جنایت خانوادگی با صدور کیفرخواست به ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و کیومرث پای میز محاکمه رفت.

در جلسه دادگاه کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و اولیای دم درخواست قصاص کردند.

کیومرث در حالی که گریه می‌کرد و مدعی بود همسرش را دوست داشته است به قتل او اعتراف کرد و گفت: راضی به مرگ مریلا نبودم؛ اما از وقتی متوجه شدم عکس‌های بی‌حجابش را در فضای مجازی منتشر کرده به او بدبین شده بودم. آن شب وقتی با هم درگیر شدیم کنترل اعصابم را از دست دادم و او را کشتم. حالا شرمنده خانواده مریلا و فرزندم هستم. من پشیمانم و تقاضای بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، کیومرث را به جرم قتل به قصاص و بابت جراحت‌های غیرمنتهی به قتل به پرداخت دیه محکوم کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها