کد خبر: 555831
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۲۳:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از پیگیری یک پرونده گزارش می‌دهد:

حکم قصاص؛ فرجام برادرکشی به‌ خاطر ارثیه

متهم گفت: من در اوج عصبانیت با چاقو یک ضربه به قفسه سینه برادرم زدم؛ اما باور کنید قصد کشتن او را نداشتم.

حکم قصاص؛ فرجام برادرکشی به‌ خاطر ارثیه
کد خبر: 555831
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۲۳:۱۰:۰۰

دادگاه مردی را که برادرش را به خاطر ارثیه پدری به قتل رسانده بود با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مردی جوان است در حالی بر سر ارثیه با برادرش درگیر شده بود که پدرش در زمان حیات ارثیه را تقسیم کرده بود.

محاکمه متهم

در جلسه رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند دختر مقتول به عنوان ولی دم در جایگاه حاضر شد و درخواست قصاص کرد. او گفت حاضر به گذشت نیست.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل را قبول کرد اما مدعی شد به عمد این کار را نکرده است. او گفت: من و برادرم سال‌ها بود در خانه پدرم زندگی می‌کردیم. تصمیم گرفتیم ارثیه پدرم را تقسیم کنیم. پدرم هنوز زنده بود. او سه دانگ از خانه را به نام هر کدام از ما زد. از آنجا که من هزینه‌های تقسیم ارثیه را پرداخت کرده بودم به پدرم گفتم باید چهار دانگ به نام من بزند اما او این کار را نکرد و من هم گفتم برادرم باید صد میلیون تومان به من بدهد.

او در تشریح جزئیات قتل گفت: آن روز سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. درگیری میان ما بالا گرفت و من در اوج عصبانیت با چاقو یک ضربه به قفسه سینه برادرم زدم؛ اما باور کنید قصد کشتن او را نداشتم.

متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود ابراز پشیمانی کرد و گفت: باور کنید نمی‌خواستم برادرم را بکشم. ما سال‌ها با هم در یک خانه زندگی کرده بودیم. دعوای میان ما سر ارث پدری دنباله‌دار شده بود و من از این ماجرا عصبانی بودم. به همین خاطر کنترل اعصابم را از دست دادم و یک ضربه چاقو به او زدم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده و به درخواست اولیای دم حکم بر قصاص متهم صادر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها