کد خبر: 553036
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۳:۴۴:۵۳
| |

کلاهبردار حرفه‌ای اطلاعات ۷ هزار کارت بانکی را سرقت کرد

تاکنون 868 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و ارزش کلاهبرداری صورت گرفته از این افراد حدود 50 میلیارد ریال است.

کلاهبردار حرفه‌ای اطلاعات ۷ هزار کارت بانکی را سرقت کرد
کد خبر: 553036
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۳:۴۴:۵۳

یک کلاهبرداری اینترنتی که اقدام به سرقت اطلاعات بیش از ۷ هزار کارت بانکی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش تسنیم، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به بازداشت کلاهبردار اینترنتی در استان البرز اظهار داشت: در پی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ بیش از 400 میلیون ریال به پلیس فتا استان البرز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که مالباخته در روزهای اخیر با دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا اقدام به ورود به لینک و نصب اپلیکیشن کرده بود که پس از این اقدام در 4 مرحله از حساب وی مبلغ 412 میلیون ریال برداشت و صرف خرید رمز ارز شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: در ادامه ماموران پلیس فتا با دعوت از صاحب اکانتی که توسط آن رمزارز خریداری شده بود، متوجه شدند که کلاهبردار اصلی با فریب او نیز اقدام به راه‌اندازی اکانت با اطلاعات او کرده و هیچ گونه ردی از خود برجای نگذاشته است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم حرفه‌ای عمل کردن این متهم اما با تلاش بی‌وقفه و مجاهدانه کارشناسان پلیس فتا و بهره‌گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی در نهایت رد این کلاهبردار دهه هشتادی در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان البرز منتقل شد.

محمدیان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم اقلام الکترونیکی مربوط به کلاهبرداری کشف شد گفت: در بررسی‌های صورت گرفته از رایانه متهم اطلاعات استخراج شده از کارت بانکی 7 هزار نفر از شهروندان که مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودند کشف شد.

وی از شناسایی 868 نفر از مالباختگان پرونده تاکنون خبر داد و گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته از این افراد حدود 50 میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد که هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و از ورود به لینک‌های ناشناس و نصب برنامه‌های ناامن در تلفن همراه و رایانه خود اجتناب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها