کد خبر: 552178
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۱:۳۸:۴۸
| |

آگهی فروش حواله خودرو؛ شگردی برای کلاهبرداری

افراد سودجو در فضای مجازی با تبلیغات گسترده و درج آگهی مانند فروش حواله خودرو و یا دریافت خودرو خارج از نوبت تحویل، سعی در کلاهبرداری از کاربران و خریداران خودرو دارند.

آگهی فروش حواله خودرو؛ شگردی برای کلاهبرداری
کد خبر: 552178
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۱:۳۸:۴۸

آگهی‌های دروغین فروش حواله خودرو بدون شرکت در قرعه‌کشی یکی از شگردهای این روزهای شیادان است و رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در این رابطه به مردم هشدار داده و از انان خواسته مراقب باشند که فریب نخورند.

چند روز پیش یکی از ساکنان شرق استان تهران با مراجعه به پلیس فتا شکایتی را مطرح کرد و توضیح داد از طریق ورود به لینک تبلیغاتی فروش حواله خودرو خارج از نوبت و وارد کردن مشخصات کارت بانکی در لینک ارسالی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با توجه به اظهارات شاکی و اقدامات فنی و مهندسی کارشناسان پلیس فتا فرد کلاهبردار شناسایی شد.

متهم در ابتدا ادعا کرد بی‌گناه است؛ ولی پس از مشاهده ادله و مستندات جمع‌آوری‌شده لب به اعتراف گشود و ضمن ابراز پشیمانی انگیزه‌ خود از این اقدام را با توجه به پر متقاضی بودن قرعه‌کشی شرکت‌های خودروسازی در کشور کسب درآمد سریع و آسان بیان کرد.

سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در این رابطه ضمن هشدار به شهروندان اظهار داشت: کلاهبرداران و افراد سودجو در فضای مجازی با تبلیغات گسترده و درج آگهی مانند فروش حواله خودرو و یا دریافت خودرو خارج از نوبت تحویل، سعی در کلاهبرداری از کاربران و خریداران خودرو دارند، متقاضیان خرید خودرو در این‌گونه موارد بایستی با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از نحوه ثبت نام و طرح‌های جدید همچنین آدرس صحیح اینترنتی نمایندگی‌های مجاز فروش محصولات خودرویی اقدام کرده تا از درست بودن آدرس و سایت اطمینان حاصل کنند و هیچ گاه به تبلیغات فریبنده و اغواکننده در سایت‌های واسط و یا شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها