کد خبر: 552799
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۲:۳۶:۴۳
| |

کلاهبرداری 7 میلیاردی تاجر قلابی در فضای مجازی

متهم گفت: با هویت‌های جعلی و جست‌وجو در فضای مجازی سوژه‌های خود را انتخاب می‌کردم و با صمیمی شدن با آنها و صحبت‌های اغنا‌کننده این افراد را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردم.

کلاهبرداری 7 میلیاردی تاجر قلابی در فضای مجازی
کد خبر: 552799
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۲:۳۶:۴۳

مجرم اینترنتی با وعده تجارت مجازی از شهروندان حدود هفت میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین، شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد قصد سرمایه‌گذاری در پروژه تجاری در فضای مجازی را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

شاکی توضیح داد: یک ماه قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی مشغول جست‌وجو بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم. این فرد که بسیار خوش‌صحبت بود خود را از اشخاص بانفوذ معرفی کرد و مدعی بود با یک سرمایه‌گذاری مطمئن می‌تواند سرمایه‌ام را چندین برابر کند.

شاکی در ادامه گفت: پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی به من پیشنهاد سرمایه‌گذاری در پروژه تجارت مجازی را داد و من هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم مبلغ یک میلیارد ریال به حساب او واریز کردم اما پس از واریز این مبلغ، او تلفن همراهش را خاموش کرد و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

کارشناسان پلیس فتا بعد از تشکیل پرونده اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت‌گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

این در حالی بود که تعداد شاکیان به 5 نفر رسید. بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی، متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شد.

مرد شیاد پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت: با هویت‌های جعلی و جست‌وجو در فضای مجازی سوژه‌های خود را انتخاب می‌کردم و با صمیمی شدن با آنها و صحبت‌های اغنا‌کننده این افراد را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردم و پس از کلاهبرداری دیگر پاسخگوی آنها نبودم.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده حدود هفت میلیارد ریال برآورد شده است، توصیه کرد: شهروندان به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه‌گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل از هرگونه واریز وجه خودداری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها