کد خبر: 551264
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۰:۰۳:۲۷
| |

کلاهبرداری میلیونی به اسم صرافی ارز دیجیتال

پلیس فتا هشدار داد مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمز دوم بانکی ‌آنان است.

کلاهبرداری میلیونی به اسم صرافی ارز دیجیتال
کد خبر: 551264
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۰:۰۳:۲۷

فرد شیاد از حساب بانکی یک شهروندان کرمانی در زمان ثبت نام در  صرافی ارز دیجیتال ۶۰۰ میلیون ریال برداشت کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پلیس فتا، سرهنگ محمد رضا رضایی، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: یک شهروند کرمانی به پلیس مراجعه کرد و اظهار داشت که حساب بانکی وی مورد دستبرد قرار گرفته است.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و اقدامات تخصصی انجام شده، مخفیگاه متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضایی، متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات به این پلیس انتقال داده شد.‌

این مقام مسئول ادامه داد: متهم در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی خود اعتراف و در تشریح شگرد ‌مجرمانه عنوان کرد از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شده و با همکاری وی ضمن ثبت نام در یک صرافی ارز ‌دیجیتال، اقدام به برداشت اینترنتی 600 میلیون ریال از حساب شاکی کرده است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه کلاهبرداری‌های اینترنتی به روش‌های مختلفی صورت می گیرید از شهروندان خواست سرویس پیامک حساب بانکی‌‌شان را فعال کنند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوء استفاده احتمالى، سریعا از آن مطلع شوند.

وی ادامه داد: مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمز دوم بانکی ‌آنان است، لذا شهروندان ‌از اعتماد بی‌جا و دادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران خودداری کرده و از  کلیک روی لینک‌های مشکوک و نصب ‌هرگونه نرم افزار ناشناخته پرهیز کنند.‌

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها