کد خبر: 546722
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

انهدام باند مخوف سرقت‌های مسلحانه

اعضای این باند به کارگاه‌ها، منازل و مغازه‌ها دستبرد زده‌اند و تاکنون به 8 فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند.

انهدام باند مخوف سرقت‌های مسلحانه
کد خبر: 546722
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۰۷:۴۰:۰۰

اعضای یک باند تبهکاران مسلح که با ایجاد رعب و وحشت در شهروندان و سوار بر خودروهای گوناگون به اموال مردم دستبرد می زدند با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در چنگ قانون گرفتار شدند.

به گزارش خراسان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجراهای ترسناک باند تبهکاران مخوف به گفت: به دنبال تشکیل برخی پرونده‌های سرقت از منازل و اماکن که با استفاده از خودروهای سواری به وقوع می‌پیوست، ماجرا از حساسیت ویژه‌ای برخوردار شد چرا که موجب ایجاد نارضایتی از شهروندان شده بود. به همین دلیل پرونده‌های مذکور به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد تا به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرد.

سردار ابراهیم قربان زاده افزود: در حالی که محتویات و گزارش های این پرونده‌ها زیر ذره بین تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی قرار داشت ناگهان هشتم فروردین نیز دو سرقت مسلحانه از منازل مسکونی در بولوار توس رخ داد که پرونده سرقت‌های مسلحانه را وارد مرحله جدیدی کرد.به همین دلیل با  نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را به سرپرستی سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: بررسی‌های میدانی کارآگاهان بیانگر آن بود که 4 جوان با یک دستگاه خودروی پژو 206 به منطقه دوست آباد رفته‌اند و در ساعات اولیه بامداد به دو منزل مسکونی درحالی دستبرد زده‌اند که برخی از شاکیان به خاطر شدت ترس و وحشت در مرکز درمانی بستری شده‌اند و حتی قادر به سخن گفتن نبودند.

سردار سرتیپ دوم قربان‌زاده با اشاره به پیگیری پرونده های مذکور در قرارگاه نوروزی که با تدابیر ویژه سردار تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای مبارزه با جرایم مهمه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ریشه یابی و شناسایی عاملان سرقت‌های مسلحانه نشان داد که پلیس با یک باند تبهکاری مخوف روبه روست به همین دلیل مراحل عملیات با رعایت کامل موارد امنیتی و ایمنی درحالی ادامه یافت که گروه کارشناسی از اداره اطلاعات جنایی و کارآگاهان اداره عملیات ویژه آگاهی نیز به یاری کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های مسلحانه شتافتند.

مقام با تجربه انتظامی خراسان رضوی در ادامه این گفت وگوی اختصاصی اضافه کرد: ردیابی های اطلاعاتی درباره خودروی پژو 206، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های مسلحانه را به بولوار شاهنامه کشاند ، جایی که مخفیگاه یکی از متهمان لو رفته بود.دو روز بعد از این ماجرا، کارآگاهان جوان 23 ساله سابقه داری را دستگیر کردند که در بازجویی‌ها دیگر عوامل سرقت مسلحانه را به پلیس معرفی کرد و این گونه کارآگاهان با هدایت سرهنگ وحید حمیدفر (رئیس دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت مسلحانه آگاهی) به ریشه‌یابی تبهکاران مخوف پرداختند.

وی گفت: کارآگاهان که با دستورات ویژه و راهنمایی‌های قاضی رشادتی (بازپرس شعبه 610 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) عملیات‌های اطلاعاتی را ادامه می دادند، وارد باغ ویلایی در منطقه شاهنامه شدند و دو تن دیگر از عوامل سرقت‌های مسلحانه را به دام انداختند که تعداد زیادی ماینر و اموال دیگر را سرقت کرده بودند.

سردار ابراهیم قربان زاده همچنین با اشاره به ترفندها و استفاده سارقان از تجهیزات نوین برای فرار از دستگیری افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در پیگیری این پرونده که موجب ایجاد رعب و وحشت در شهروندان شده بود به سرنخ‌هایی از یک متهم فراری 24 ساله به نام «حسن- ب» رسیدند که در بانک‌های اطلاعاتی پلیس نیز هویتی از وی وجود نداشت تا  این که کارآگاهان پس از مدتی ردزنی موفق شدند مخفیگاه وی را در توس 107 شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی در حالی دستگیر کنند که درون لانه کبوترها مخفی شده بود.  این متهم گوشی سرقتی را به عنوان هدیه نوروزی به همسرش داده بود که برخی از اموال سرقتی دیگر نیز جمع آوری و به پلیس آگاهی مرکز منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: در ادامه این عملیات نیز دو تن از اعضای مسلح باند با سلاح های وینچستر به دام افتادند که اموال مردم را درون کارتن‌های لوازم بهداشتی مخفی کرده بودند و سرقت‌ها را با خودروی پژو پارس انجام می‌دادند. سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربان زاده همچنین به دستگیری تعداد دیگری از اعضای این باند مخوف اشاره کرد و گفت: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه همچنین به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد برخی از اعضای این باند در زورگیری های خشن نیز نقش دارند و با تعداد دیگری از اعضای باند از مردم زورگیری می‌کنند به همین خاطر دامنه اطلاعاتی این پرونده گسترش یافت و کارآگاهان ورزیده آگاهی برخی از عاملان زورگیری‌های خشن را نیز به دام انداختند که به 9 فقره زورگیری از مردم اعتراف کرده‌اند.

وی به اعترافات اولیه تبهکاران مخوف نیز اشاره کرد و افزود: اعضای این باند به کارگاه‌ها، منازل و مغازه‌ها دستبرد زده‌اند که تاکنون به 8 فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند. جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی یادآور شد: چند قبضه سلاح، تعداد زیادی ماینر، پمپ باد و غیره از مخفیگاه متهمان کشف شده است که بیشتر سرقت ها را در مناطق بولوار توس، جاده سیمان، گلشهر، روستای عسگریه ، بولوار شاهنامه، لادن و ... انجام داده اند.

وی با اشاره به فعالیت خطرناک اعضای این باند نیز ادامه داد: آن ها حتی هنگام سرقت مسلحانه، شهروندان را با سلاح تهدید کرده اند که به درون منازلشان بروند و از خانه بیرون نیایند وگرنه هدف اصابت گلوله قرار می گیرند و بدین ترتیب رعب و وحشت در میان مردم ایجاد می کردند.

سردار قربان زاده در پایان افزود: تحقیقات گسترده در این پرونده توسط سرگرد خداوردی زاده (افسر پرونده) با دستورات ویژه قضایی در حالی همچنان ادامه دارد که آخرین سرکردگان باند نیز امروز (روز گذشته) دستگیر شدند. وی با قدردانی از رئیس پلیس آگاهی و عوامل کشف جرم تصریح کرد: با توجه به این که اعضای باند از خودروهای مختلف در سرقت ها استفاده می کردند شهروندان می توانند برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها