کد خبر: 651727
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۷ ۰۷:۴۸:۱۷
| |

اولین حضور علنی همسر ابوبکرالبغدادی در یک رسانه عربی + عکس

همسر ابوبکر البغدادی سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش با بیان اینکه داعشی‌ها از انسانیت بویی نبرده بودند، گفت: داعش مرحله سیاهی از تاریخ بود که به پایان رسید.

اولین حضور علنی همسر ابوبکرالبغدادی در یک رسانه عربی + عکس
کد خبر: 651727
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۷ ۰۷:۴۸:۱۷

شبکه العربیه عربستان سعودی پنجشنبه گفت وگویی با همسر ابوبکر البغدادی سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش را در اولین ظهور علنی او منتشر کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای الحدث، اسماء محمد نخستین همسر ابوبکر البغدادی که اکنون در عراق زندانی است در این گفت وگو به شرح جزئیاتی درباره اسرار زندگی شخصی و سازمانی البغدادی و آخرین روزهای حیاتش پرداخت.

وی در بخشی از این مصاحبه گفت: ابوبکر البغدای پس از اینکه مسئولیت خلافت اسلامی را بر عهده گرفت، دچار غرور شد.

اسماء محمد افزود: من تا قبل از خطبه مشهور البغدادی در مسجد جامع موصل از انتخاب او به عنوان خلیفه داعش اطلاع نداشتم.

همسر سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش همچنین گفت که او آرزو داشت دامنه خلافتش را به مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه حتی تا رم برساند.

وی با بیان اینکه من هرگز مشاهده نکردم که البغدادی از کشته شدن همرزمانش ناراحت شده باشد، افزود: او حتی اسرار داعش را در خانه و برای خانواده فاش نمی‌کرد.

اسماء محمد در ادامه با اشاره به اینکه من در سال ۲۰۰۸ متوجه شدم نیروهای آمریکایی در تعقیب البغدادی هستند، گفت: نیروهای آمریکایی هنگامی که دنبال البغدادی بودند، به خانه‌اش حمله و برادر بزرگ او را بازداشت کردند.

وی همچنین با بیان اینکه البغدادی از پهپادهای آمریکایی هراس داشت و بسیار به مسائل امنیتی اهمیت می‌داد، افزود: او با محافظان اندک تردد می‌کرد تا جلب توجه نکند.

اسماء محمد با اشاره به اینکه ابوبکر البغدادی شیفته زنان بود و به همین علت خلافت اسلامی را به خلافت زنان تبدیل کرد، گفت: او غیر از من سه زن و ۱۰ کنیز داشت، یکی از زن‌های او سوری و دیگری چچنی بود ولی اساساً زن هیچ ارزشی برای داعش نداشت.

همسر سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش افزود: البغدادی از چهار زن، ۱۱ فرزند داشت که برخی از آنها در زندان‌های عراق هستند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که زندگی او با البغدادی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ پایدار نبوده است و البغدادی با یک دختربچه ۱۳ ساله عراقی ازدواج کرد که همسن دخترش بود و حتی دختر خود را نیز که ۱۲ سال سن داشت، شوهر داد.

همسر سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش در پایان با بیان اینکه بیگانگان به لحاظ فکری داعش را هدایت و رهبری می‌کردند، افزود: اعضای داعش شمار زیادی یتیم و بیوه از خود به جای گذاشتند و از آنها فرزندان مجهول الهویه بسیاری به جا مانده است.

ابوبکر البغدادی اکتبر ۲۰۱۹ در پی عملیات ویژه نیروهای آمریکایی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به هلاکت رسید.

همسر ابوبکر بغدادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها