کد خبر: 648896
|
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

چرا عربستان به ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن نپیوست؟

روزنامه اعتماد نوشت: پادشاهی ترجیح داده در میانه بحران دریای سرخ سکوت اختیار کرده، به این امید که کانال‌های ارتباطی‌اش با ایران و انصار‌الله از این بازیگر در برابر آشفتگی‌های منطقه‌ای و حملات آتی حراست کنند.

چرا عربستان به ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن نپیوست؟
کد خبر: 648896
|
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ۱۷:۲۰:۰۰

روزنامه اعتماد علت سکوت عربستان و عدم پیوستنش به ائتلاف آمریکا برای حمله به یمن را بررسی کرده است.

به گزارش اعتماد، آخرین چیزی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به آن نیاز دارد، تشدید تنش است؛ گزاره‌ای که می‌تواند برنامه اصلاحی بن سلمان با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد ملی را با خطرات جدی روبرو کند. در نتیجه، پادشاهی ترجیح داده در میانه بحران دریای سرخ سکوت اختیار کرده، به این امید که کانال‌های ارتباطی‌اش با ایران و انصار‌الله از این بازیگر در برابر آشفتگی‌های منطقه‌ای و حملات آتی حراست کنند.

این روزنامه افزوده است: به گفته ناظران هدف این خطوط ارتباطی جدید متوقف کردن حملات انصار‌الله در دریای سرخ نیست. در عوض، این رایزنی‌ها بخشی عملگرایانه از یک تلاش گسترده‌تر برای کنار قرار دادن پادشاهی از هرگونه تشدید منطقه‌ای، صرف‌نظر از شرایط است. به نظر می‌رسد تاکنون این استراتژی کارساز بوده است. در واقع، بخشی از تصمیم عربستان سعودی جهت نپیوستن به ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده علیه انصار‌الله متاثر از تجربه این کشور از تحمل بار سنگین تنش میان ایران و ایالات متحده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها