کد خبر: 611106
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۰:۲۰:۰۴
| |

علیرضا عنایتی، دستیار وزیر خارجه:

در مذاکرات تهران و ریاض فقط موضوعات دوجانبه مطرح شد؛ نه مسائلی نظیر لبنان و یمن

ازسرگیری کار رسمی سفارتخانه ها ممکن است زمان ببرد

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران گفت: در مذاکرات ایران و عربستان فقط پرونده های دوجانبه مطرح شد و به دیگر مسایل نظیر لبنان و یمن و غیره پرداخته نشد

در مذاکرات تهران و ریاض فقط موضوعات دوجانبه مطرح شد؛ نه مسائلی نظیر لبنان و یمن
کد خبر: 611106
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۰:۲۰:۰۴

علیرضا عنایتی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران گفت: «تیم فنی ایران که به ریاض و جده رفته هم اکنون در حال بازسازی و ترمیم ساختمان های سفارتخانه و کنسولگری ایران است. آنها اکنون در عربستان حضور دارند و فعالیت های فنی خود را انجام می دهند و عربستان نیز فعالیت های آنها را تسهیل می بخشد.»

به گزارش شفقنا، بخش هایی از گفت و گوی عنایتی با العربی الجدید را در ادامه می خوانید:

  • ازسرگیری کار رسمی سفارتخانه ها ممکن است زمان ببرد زیرا ساختمان ها چه در ریاض یا جده به بازسازی و ترمیم نیاز دارند.
  • در مورد عربستان نیز یک هیات فنی از این کشور  به تهران و مشهد آمدند و از ساختمان ها بازدید کردند و اوخر رمضان به عربستان بازگشتند. قرار است این هیات سعودی بازگردد و ما امیدواریم که فعالیت های سفارتخانه ها از سر گرفته شود. اکنون اولویت ما حج است.»
  • در مذاکرات ایران و عربستان فقط پرونده های دوجانبه مطرح شد و به دیگر مسایل نظیر لبنان و یمن و غیره پرداخته نشد، اگر اقدامات مربوط به بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری ها شتاب بگیرد، این احتمال وجود دارد که سفارتخانه دو کشور قبل از آغاز موسم حج بازگشایی شوند اما با این حال من نمی توانم بگویم که این موضوع قبل از موسم حج و یا بعد از آن رخ خواهد داد. »
  • ما تصور می کنیم که بازگشت روابط بین ایران و عربستان چرخ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کرد، سیستم منطقه ای که آمریکا می خواست با محوریت رژیم صهیونیستی تاسیس کند، قبل از تولد ناکام ماند. ایده ادغام این رژیم در منطقه شکست خورده است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها