کد خبر: 638588
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۲۱:۱۰:۵۴
| |

ترامپ در ایالت کلرادو رد صلاحیت می‌شود؟

دادگاه صلاحیت انتخاباتی دونالد ترامپ در ایالت کلرادو آغاز شد. این دادگاه با هدف بررسی نقش دونالد ترامپ در حمله مرگبار طرفدارانش در سال 2021 تشکیل شده است.

ترامپ در ایالت کلرادو رد صلاحیت می‌شود؟
کد خبر: 638588
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۲۱:۱۰:۵۴

محاکمه «دونالد ترامپ» از امروز دوشنبه در یکی از دادگاهای ایالت کلرادو با موضوع رد صلاحیت انتخاباتی او در این ایالت آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در قانون اساسی آمریکا بندی مربوط به زمان جنگ‌های داخلی وجود دارد که به ندرت استفاده شده و طبق آن کسانی که در شورش در آمریکا دست داشته باشند از رسیدن به مناصب فدرال سلب صلاحیت می‌شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دنبال این هستند که در جریان این محاکمه یک هفته‌ای که تحت رهبری یک قاضی اهل شهر دنور است، او را از شرکت در انتخابات سلب صلاحیت کنند.

چند پرونده مشابه قضایی مشابه دیگر از سوی گروه‌های فعال حقوقی در ایالت‌های میشیگان و مینه‌سوتا علیه ترامپ از شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره مطرح شده اما در ایالت کلرادو نخستین بار است که یکی از این پرونده ها به مرحله محاکمه می‌رسد.

ترامپ هم اکنون طبق نظرسنجی ها در رقابت مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ پیشتاز است و انتظار می‌رود که این انتخابات نیز تکرار مجدد رقابت بین  ترامپ و بایدن باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها