کد خبر: 624793
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۳۰:۱۹
| |

سندی درباره ایران پرونده قضائی ترامپ را سنگین‌تر کرد

اتهامات تازه‌ای در ارتباط با اسناد محرمانه به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا وارد شد.

سندی درباره ایران پرونده قضائی ترامپ را سنگین‌تر کرد
کد خبر: 624793
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۳۰:۱۹

رسانه‌های آمریکایی بامداد جمعه گزارش دادند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اتهامات جدیدی در خصوص نگهداری اسناد محرمانه روبرو شده است. 

به گزارش فارس، سند محرمانه‌ای درباره «حمله به ایران» که ترامپ پیش از این داشتن آن را انکار کرده بود اکنون باعث صدور اتهامات جدیدی علیه او شده است. 

بعد از افشارگری شبکه خبری سی‌‌ان‌ان از جلسه‌ای در جولای ۲۰۲۱ که ترامپ در آن به نگه داشتن این سند محرمانه اذعان کرده بود، او مدعی شد که چنین سندی در اختیار ندارد.

دادستان‌ها اکنون می‌گویند که ترامپ، در اقدامی غیرقانونی اقدام به نگهداشتن «طرحی درباره فعالیت نظامی در یک کشور خارجی» کرده است. 

ماه گذشته ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه سی‌ان‌ان فایل صوتی‌ای از او در اختیار دارد که او در آن به نگاه داشتن این سند اعتراف می‌کند گفت: «لاف بود. اگر می‌خواهید حقیقت را بدانید حرف من لاف بود.»

او در ادامه گفت: «من فقط چند تا کاغذ داشتم و درباره آنها حرف می‌زدم. سندی نداشتم. هیچ سندی دستم نبود.»

جلسه جولای ۲۰۲۱ که صدای ترامپ در آن ضبط شده مصاحبه‌ای با یک نویسنده و ناشر بود که در حال کار بر روی کتاب خاطرات مارک میدوز، رئیس اسبق دفتر کارکنان کاخ سفید در دوران ترامپ بودند.

ترامپ در حالی در آنجا با این دو نفر درباره اطلاعات طبقه‌بندی‌شده صحبت کرده که هیچ‌یک از آنها مجوزهای امنیتی نداشتند. 

ترامپ در آن فایل صوتی می‌گوید: «اینکه می‌گویم اطلاعات محرمانه است.»

ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، جو بایدن را به تقلب در انتخابات متهم کرد، اما ادعاهای او در این خصوص توسط دادگاه‌های آمریکایی رد شدند. 

ماجرای اتهامات علیه ترامپ در خصوص اسناد محرمانه اززمانی آغاز شد که رسانه‌ها گزارش دادند او بعد از ترک کاخ سفید برخی از اسناد محرمانه را به عمارت شخصی‌اش در فلوریدا منتقل کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها