کد خبر: 634356
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۱۷:۱۵:۰۰
| |

دادستان سابق: کار ترامپ تمام است/ ترامپ: دادستان سابق فاسد است

ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا در زمان دونالد ترامپ، می‌گوید در صورت صحت ادعاهای مربوط به نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده، توسط رئیس جمهوری سابق، «کارش تمام است.»​

دادستان سابق: کار ترامپ تمام است/ ترامپ: دادستان سابق فاسد است
کد خبر: 634356
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۱۷:۱۵:۰۰

دونالد ترامپ امروز سه‌شنبه در دادگاهی در میامی حاضر می‌شود و با ده‌ها اتهام متهم به نگهداری غیرقانونی اطلاعات طبقه‌بندی شده روبروست.

به گزارش ایسنا، ویلیام بار همچنین گفته که از میزان حساسیت این اسناد و تعداد آنها «شوکه» شده و به نظر او حتی اگر نیمی از این موارد درست باشد، پس کار ترامپ به تعبیر او «تمام» است.

بار می‌گوید که برنامه‌های جنگی برای حمله به کشورهای دیگر یا اسنادی درباره توانایی‌های آمریکا در هیچ جای جهان اسناد شخصی دونالد جی ترامپ نیست و اسناد دولتی هستند.

بار ۷۳ ساله زمانی یکی از متحدان سرسخت ترامپ بود، اما از زمان ترک مقام‌ خود به طور فزاینده‌ای از او انتقاد کرده است.

ترامپ به سرعت در شبکه اجتماعی خود «تروت سوشال» (Truth Social) به این سخنان دادستان کل سابق، واکنش نشان داد و بار را یک «کارمند سابق ناراضی» و «دادستان کل تنبل، ضعیف و کاملاً ناکارآمد» توصیف کرد.

او نوشت: بار این کار را می‌کند زیرا از «ترامپ» به خاطر اخراجش متنفر است.

ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی آخر هفته گفته بود که این کیفرخواست به منزله «مداخله در انتخابات» توسط اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) و وزارت دادگستری به گفته او «فاسد» است. ترامپ قول داد که حتی در صورت محکوم شدن به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهد.

ادعا می‌شود که ترامپ به بازرسان دروغ گفته و تلاش کرده که مانع از تحقیقات آنها در مورد رسیدگی به اسناد در اختیارش شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها