کد خبر: 623878
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۸:۳۰:۵۷
| |

تاریخ برگزاری دادگاه ترامپ تعیین شد

دادگاه ترامپ درباره اسناد محرمانه 20 می سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

تاریخ برگزاری دادگاه ترامپ تعیین شد
کد خبر: 623878
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۸:۳۰:۵۷

قاضی آیلین کانن از دادگاه فلوریدا روز گذشته حکم داد که رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده، 20 ماه مه سال آینده (31 اردیبهشت 1403) آغاز شود.

به گزارش تسنیم، براساس این گزارش، وکلای ترامپ انتخاب تاریخی برای رسیدگی به پرونده وی را تایید کردند اما هر تاریخی باید پس از نوامبر 2024 که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، تعیین شود.

سخنگوی ترامپ اظهار کرد زمان تعیین شده به رئیس جمهور و تیم حقوقی او اجازه خواهد داد تا به مبارزه برای این پرونده کیفری ادامه دهند. این در حالی است که سخنگوی بازرس ویژه جک اسمیت از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

چندی قبل دادگاهی در آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را به 38 مورد از جمله داشتن اسناد طبقه‌بندی‌شده محرمانه مرتبط با امنیت ملی در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا متهم کرد.

اسناد محرمانه‌ای که در منزل ترامپ به دست آمده، دربرگیرنده جزئیاتی از توانمندی‌های هسته‌ای یک کشور خارجی نیز است.

ترامپ در جلسه تفهیم اتهام خود درباره این پرونده در شهر میامی، پس از استماع کیفرخواست ضمن رد تمام این اتهامات، اعلام بی‌گناهی کرد. وی در این دادگاه محکوم نشد و حتی هیچ وثیقه‌ای برای خروج ترامپ از دادگاه تعیین نشد. والت نائوتا، متهم دیگر پرونده اسناد محرمانه رئیس جمهور سابق هم ادعای بی‌گناهی کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها