کد خبر: 636310
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۱۶:۳۵:۰۹
| |

اعلام آمادگی مصر برای میزبانی نشست بین‌المللی منطقه‌ای برای حل بحران فلسطین

شورای امنیت ملی مصر، دعوت خود را برای میزبانی یک نشست بین المللی منطقه‌ای به منظور رسیدگی به تحولات و آینده قضیه فلسطین اعلام کرد.

اعلام آمادگی مصر برای میزبانی نشست بین‌المللی منطقه‌ای برای حل بحران فلسطین
کد خبر: 636310
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۱۶:۳۵:۰۹

شورای امنیت ملی مصر، امروز نشستی را به ریاست «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور برای بررسی تحولات منطقه‌ای بویژه، تحولات مربوط به تشدید درگیری نظامی در نوار غزه برگزار کرد. 

به گزارش فارس، شورای امنیت ملی مصر همچنین تاکید کرد که امنیت ملی مصر خط قرمز است و در این خصوص اهمالی صورت نمی‌گیرد.  

سالهاست که رژیم صهیونیستی درباره اسکان فلسطینی‌ها در سینای مصر سخن می‌گویند و ادعا می‌کند که شبه جزیره سینا بهترین مکان برای فلسطینی‌ها است تا کشورشان را در آن‌جا برپا کنند!

امری که با واکنش شدید مردم فلسطین و رهبران مقاومت آن مواجه شده و اعلام می‌کنند که سرزمین سیناء متعلق به مصر است و فلسطین خود یک سرزمین است و مردم فلسطین هرگز مکانی را جایگزین وطن خود نمی‌‌کنند.  این طرح با مخالفت شدید قاهره نیز همراه است.

 سامح شکری وزیر خارجه مصر پیشتر در این خصوص گفته بود: «مصر با هرگونه اظهار نظر از هر جناحی و هر تفکری درباره تضعیف تمامیت ارضی مصر به ویژه صحرای سینا که مردم مصر برای آن جانفشانی کرده‌اند، مخالف است... یک وجب از خاک سینا را به کسی نمی‌دهیم و هرگز اجازه نخواهیم داد، کسی به آن تجاوز کند».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها