مذاکرات وزرای خارجه آلمان، فرانسه، مصر و اردن درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل

​وزرای امور خارجه آلمان، مصر، فرانسه و اردن امروز در مونیخ درباره مساله سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

مذاکرات وزرای خارجه آلمان، فرانسه، مصر و اردن درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل
کد خبر: 538842
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۷:۲۶:۰۶

«آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان با «سامح شکری»، «ژان ایو لودریان»، «ایمن صفدی» به ترتیب همتایان مصری، فرانسوی و اردنی خود درباره «حل و فصل مسالمت‌آمیز» مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، در بیانیه مشترک وزیران امور خارجه آلمان و دیگر وزرای خارجه نامبرده آمده است: آنالنا بربوک و وزرای امور خارجه مصر، فرانسه و اردن امروز شنبه (۱۹ فوریه ۲۰۲۲) در مونیخ برای ادامه هماهنگی و رایزنی با هدف پیشبرد فرآیند صلح در خاورمیانه گردهم آمدند.

در این بیانیه آمده است: طرف‌های شرکت‌کننده در این دیدار بر پایبندی خود به همه تلاش‌ها برای دستیابی به صلح عادلانه، باثبات و همه‌جانبه و اهمیت از سرگیری مذاکرات مستقیم مؤثر بین دو طرف درگیر یا تحت نظارت سازمان ملل تأکید کردند.

وزیران همچنین بر اهمیت تمامی «معاهدات صلح» موجود بین کشورهای عربی و اسرائیل که به حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل کمک می‌کند، تاکید کرده و خواستار پرهیز از هرگونه اقدام یکجانبه و خشونت و درگیری شدند.

در ادامه این بیانیه مشترک اعلام شده که «ما بر لزوم پرهیز از هرگونه اقدامات یکجانبه‌ مانند شهرک‌سازی‌ها و توسعه شهرک‌ها، مصادره زمین و آوارگی و بیرون راندن فلسطینیان و ترک منازلشان بویژه در قدس شرقی که طرح راهکار دودولتی، چشم‌انداز صلح عادلانه و باثبات را تضعیف می‌کند، تأکید داریم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها