کد خبر: 620056
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۵:۳۵:۳۸
| |

ترامپ دبه در آورد؛ درباره درباره اسناد مرتبط با طرح حمله به ایران لاف زدم!

دونالد ترامپ نگهداری اسناد محرمانه مرتبط با ایران را تکذیب کرد و مدعی شده در نوار صوتی که از او منتشر شده درمورد در اختیار داشتن این اسناد لاف زده است!

ترامپ دبه در آورد؛ درباره درباره اسناد مرتبط با طرح حمله به ایران لاف زدم!
کد خبر: 620056
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۵:۳۵:۳۸

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه تلاش برای تبرئه خود در پرونده نگهداری اسناد محرمانه، مدعی شد در نوار صوتی افشا شده از وی، درباره در اختیار داشتن اسناد مرتبط با طرح حمله به ایران لاف می‌زند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادعایی جدید گفته زمانی که در نوار منتشر شده از وی می‌گوید اسناد محرمانه در ارتباط با حمله نظامی احتمالی علیه ایران را در اختیار دارد، فقط یک سری کاغذ را تکان می‌داده است.

او سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اگر واقعیت را بخواهید باید بگویم فقط لاف بود. کاغذها را گرفته بودم بالا و درباره آن‌ها حرف می‌زدم، اما اسنادی در کار نبود. هیچ اسنادی نداشتم.

به گزارش «نیویورک پست»، رئیس‌جمهور سابق ۷۷ ساله ادعا می‌کند در نواری که از صحبت‌های وی در باشگاه گلف «بدمینستر» او در «نیوجرسی» با دو کارمند، یک ناشر و یک نویسنده در ژوئیه ۲۰۲۱ منتشر شده، دروغ می‌گوید. جدیدترین توضیحات ترامپ در ادامه اصرار دوشنبه وی مبنی بر این است که فایل صوتی لو رفته از این دیدار در واقع نشان‌دهنده تبرئه او از اتهامات درباره نگهداری اسناد محرمانه است.

ترامپ ادعا کرد اسنادی که در این نوار صوتی صدای ورق زدن آن‌ها شنیده می‌شود، طبقه‌بندی شده نبوده و اوراقی بوده که در آن زمان اتفاقی روی میزش بوده است. او در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی می‌پرسد آیا از نحوه برخورد با مطالب حساس پس از خروج از کاخ سفید پشیمان است، می‌گوید «نه، پشیمان نیستم. سند محرمانه نداشتم، هیچ سند طبقه بندی شده‌ای روی میز من نبود».

دادستان‌های فدرال آمریکا در زمینه نگهداری اسناد و مدارک محرمانه دولتی ۳۷ فقره اتهام علیه رئیس‌جمهور سابق این کشور مطرح کرده‌اند. نگهداری اطلاعات کشور، تلاش برای ممانعت از اجرای عدالت، مخفی‌سازی مفسدانه اسناد، مخفی‌سازی اسناد مرتبط با تحقیقات فدرال و بیان اظهارات غلط از جمله موارد اتهامی هستند که ترامپ با آن‌ها روبرو شده است.

در کیفرخواست ترامپ و «والت نائوتا» مشاورش، «جک اسمیت» بازپرس ویژه به فایل صوتی این نشست به عنوان یک مدرک اشاره کرد. ترامپ در همه ۳۷ فقره‌ اتهامی که دادستان‌ها در جلسه دادگاه ۱۴ ژوئن در ارتباط با حفظ اسناد محرمانه دولتی پس از پایان ریاست‌جمهوری‌اش مطرح کرده بودند، ابراز بی‌گناهی کرد.

در ۱۹ ژوئن گفت که هیچ سند محرمانه‌ای در زمان ضبط این فایل صوتی، وجود نداشته است. پس از انتشار این فایل صوتی، ترامپ در شبکه اجتماعی خود، اسمیت را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی در این خصوص گفت:‌«جک اسمیت دادستان ویژه دیوانه که در همکاری با وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی کار می‌کند، به‌طور غیرقانونی نوار و متنی از من منتشر کرد که در واقع یک تبرئه است، نه آن‌چه که آن‌ها می‌خواهند شما باور کنید. این ادامه "شکار جادوگر" یک کلاهبرداری دیگر برای مداخله در انتخابات است. این‌ها متقلبان و اراذل هستند».

اتهامات در حالی علیه ترامپ مطرح شده‌اند که او گفته حتی در صورتی که محکوم شود هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. با این حال نشانه‌هایی از تلاش‌های سیاستمداران جمهوری‌خواه برای فاصله گرفتن از او وجود دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها