کد خبر: 632279
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

دبیرکل ناتو:

باید آماده جنگی طولانی در اوکراین باشیم

دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای با اشاره به تداوم حملات کی‌یف به روسیه، توقف سریع جنگ اوکراین را بعید دانست.

باید آماده جنگی طولانی در اوکراین باشیم
کد خبر: 632279
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۱۱:۱۰:۰۰

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه‌ای با گروه رسانه‌ای «فونکه» آلمان اظهار کرد: اکثر جنگ‌ها بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رود، طول می‌کشند، بر این اساس ما باید خودمان را برای جنگی طولانی در اوکراین آماده کنیم.

به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، استولتنبرگ گفت: همه ما خواهان صلح سریعی هستیم، البته باید بدانیم اگر (ولودیمیر) زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و اوکراینی‌ها جنگ را متوقف کنند، اوکراین ناپدید خواهد شد؛ اما اگر (ولادیمیر) پوتین، رئیس جمهوری روسیه و مسکو سلاح‌ها را زمین بگذارند، آن زمان به صلح دست می‌یابیم.

دبیرکل ناتو درباره بلندپروازی‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو گفت: تردیدی وجود ندارد که اوکراین در نهایت به عضویت ناتو درخواهد آمد، کی‌یف در اجلاس سران ناتو در ژوئیه، به ناتو بیشتر نزدیک شد.

او تاکید کرد: زمانی که این جنگ تمام شود، ما به تضمین‌های امنیتی برای اوکراین نیاز خواهیم داشت و در غیر این صورت احتمالا تاریخ تکرار می‌شود.

سران ناتو در اجلاس ژوئیه به میزبانی لیتوانی توافق کردند که اوکراین در صورت عمل به شروط مشخصی که به گفته برخی مقامات آمریکایی و آلمانی شامل اجرای اصلاحاتی برای حمایت از دموکراسی و حاکمیت قانون است، می‌تواند به عضویت ناتو درآید.

دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو پس از حضور در همایش سالانه روسای ستادکل‌های ناتو در نروژ، در کنفرانس مطبوعاتی اعتراف کرد که درخواست‌های اوکراین برای اسلحه و مهمات و همینطور حجم تولیدات دفاعی مورد استفاده در اوکراین از امکانات ناتو فراتر است.

دریاسالار بائر اظهار کرد: حجم تجهیزات نظامی و مهماتی که اوکراین می‌خواهد بسیار زیاد است، حجم تولیدات مورد استفاده (در درگیری‌ها در اوکراین) فراتر از ظرفیت‌های تولیدی ما است.

رئیس کمیته نظامی ناتو در ادامه گفت: کشورهای ناتو که تصمیم به صادرات اسلحه و مهمات به کی‌یف گرفتند، نیاز دارند به خطرات چنین تصمیمی برای امنیت خودشان و ناتو بیندیشند. زمانی که آنها تصمیم می‌گیرند اسلحه یا مهمات را صادر کنند، باید به خطراتی که این کمک دفاعی در داخل ناتو و در کشورهایشان ایجاد می‌کند، فکر کنند.

او در همین رابطه، از کشورهای عضو این پیمان خواست مسایل مربوط به افزایش ظرفیت تولیدی در حوزه دفاعی را با سرعت و کیفیت برطرف کنند.

دریاسالار بائر در ادامه نیز گفت: پیشروی کند اوکراین در ضد حمله به دلیل کمبود مهمات نیست، بلکه به شرایط دشوار میدان نبرد از جمله میدان‌های مین مربوط است.

رئیس کمیته نظامی ناتو ادامه داد: ارتباط مستقیمی میان ظرفیت تولیدی بسیار پایین حوزه دفاعی (کشورهای ناتو برای تولید مهات) و پیشروی کند در ضد حمله اوکراین وجود ندارد و دلیل این کُندی وجود تعداد زیادی مین است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها