کد خبر: 631975
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

ادعای معاون دبیر کل ناتو:

پیروزی اوکراین بر روسیه منافع اسرائیل در مقابل ایران را تامین می‌کند

بنا بر اعلام یک رسانه اسرائیلی معاون دبیرکل ناتو در دیدار با نخست وزیر این رژیم با اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا او را متقاعد کند که پیروزی اوکراین بر روسیه در جنگ بین آنها، منافع رژیم اشغالگر را نیز در مقابل ایران تامین خواهد کرد.

پیروزی اوکراین بر روسیه منافع اسرائیل در مقابل ایران را تامین می‌کند
کد خبر: 631975
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۱۱:۳۰:۰۰

بنا بر اعلام یک رسانه رژیم صهیونیستی، معاون دبیرکل ناتو در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا او را متقاعد کند که پیروزی اوکراین بر روسیه در جنگ بین آنها، منافع رژیم اشغالگر را نیز در مقابل ایران تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" امروز پنجشنبه نوشت: میرچا جوانا معاون دبیرکل ناتو پنجشنبه هفته گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در دفترش دیدار کرد و این دیدار چند ساعت قبل از گفت وگوی تلفنی نتانیاهو با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین صورت گرفت.

این روزنامه به نقل از جوانا پس از یک هفته از این دیدار نوشت: همپوشانی در منافع ما وجود دارد. من در جریان گفت‌وگوهای خود با تصمیم گیرندگان در اسرائیل گفتم که نتایج جنگ در اوکراین بر دیگر بازیگران عرصه بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت. اگر روس‌ها پیروز شوند، کشورهای دیگر نیز - با این برداشت که خواهند توانست از مجازات (کارهای خود) فرار کنند - به انجام اقدامات مشابه ترغیب می‌شوند، این شامل چین در شرق آسیا و همچنین ایران در خاورمیانه می‌شود.

برپایه این گزارش، معاون دبیرکل ناتو با اتهام زنی بی‌پایه و اساس در راستای پروژه ایران هراسی مدعی شد: ایران به ویژه از پیروزی روسیه سود زیادی خواهد برد و اینگونه از آن (پیروزی روسیه) برداشت خواهد شد که این کشور (روسیه) به سایر کشورهای منطقه حمله خواهد کرد. پیروزی روسیه به مسکو اجازه می‌دهد تا به وعده‌های خود به ایران عمل کند و برآوردهای ناتو نشان می‌دهد که در این صورت روسیه می‌تواند نه تنها با پیشبرد برنامه هسته‌ای‌ ایران، بلکه با سایر تجهیزات و تسلیحات نظامی به این کشور کمک کند.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از جوانا افزود که کشورهای مدعی دموکراتیک جهان باید در برابر این ادغام قدرت‌های روسیه، ایران و کره شمالی همکاری کنند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، معاون دبیرکل ناتو درک خود را از ملاحظات رژیم صهیونیستی و امتناع این رژیم از اتخاذ موضع روشن در مورد جنگ اوکراین که مربوط به حملات تجاوزکارانه آن به سوریه است، ابراز کرد و گفت که امیدوار است تصمیم گیرندگان در رژیم اسرائیل در کنار رعایت این ملاحظات بتوانند اهمیت استراتژیک پیروزی اوکراین را با همه پیامدهای بین المللی آن درک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها