کد خبر: 629398
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۰۹:۳۶:۱۱
| |

دیدار مخفیانه مقامات ارشد ناتو با فرمانده اوکراینی

مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی ضمن تایید گزارشی مبنی بر دیدار اخیر فرمانده نیروهای مسلح اوکراین با فرماندهان ناتو، گفت که مقامات غربی به ‌طور مرتب گزارش‌های جدیدی از میدان نبرد در اوکراین دریافت می‌کنند.

دیدار مخفیانه مقامات ارشد ناتو با فرمانده اوکراینی
کد خبر: 629398
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۰۹:۳۶:۱۱

میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور گفت: تعداد جلسات زیادی مشابه این جلسه وجود دارد. استراتژی نظامی کی‌یف انعطاف‌پذیر می‌ماند و متناسب با وضعیت اوکراین تغییر می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: والری زالوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین متناسب با وضعیت خط مقدم، تغییرات و اصلاحاتی انجام می‌دهد. قطعا این تغییرات دائما با شرکای ما به اشتراک گذاشته می‌شوند تا ارسال تسلیحات اضافی به اوکراین را عملی کنیم.

روزنامه گاردین روز شنبه در گزارشی نوشت: «یازده روز پیش برخی از نیروهای ارشد در ائتلاف نظامی ناتو به مکانی مخفی در مرز لهستان-اوکراین رفتند تا دیداری با زالوژنی و کل تیمش داشته باشند. هدف از این جلسه پنج ساعته کمک به راه‌اندازی مجدد استراتژی نظامی اوکراین بوده است. مقامات اوکراینی و ناتو همچنین درباره برنامه‌هایی برای فصل زمستان و ورای آن گفت‌وگو و رایزنی کردند.»

اوکراین ضدحمله خود را در اوایل ماه ژوئن آغاز کرد و به‌رغم تسلیحاتی که از غرب دریافت کرده، در این ضدحملات با شکست مواجه شده و متحمل خسارات سنگین مالی و جانی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها