کد خبر: 630550
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

پیش‌بینی مجله آتلانتیک:

ناتو تا سال ۲۰۲۵ از هم فرو می‌پاشد!

مجله آتلانتیک در گزارشی نوشت که با ادامه بحران اوکراین ناتو تا سال ۲۰۲۵ از هم فرو می‌پاشد.

ناتو تا سال ۲۰۲۵ از هم فرو می‌پاشد!
کد خبر: 630550
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۴:۱۵:۰۰

مجله آتلانتیک پیش بینی کرد که با ادامه بحران اوکراین و‌ همگرایی احتمالی ایالات متحده و روسیه پس از انتخابات آینده آمریکا ناتو تا سال ۲۰۲۵ دچار فروپاشی می‌شود. 

به گزارش ایلنا، این مجله افزود: «عامل اصلی فروپاشی ائتلاف ناشی از درگیری اوکراین است که منجر به تقسیم اعضای ائتلاف خواهد شد». 

در این گزارش تاکید شده است: «منافع امنیتی اروپا با اولویت‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا کاملا متفاوت است و بنابراین اروپایی‌ها در صورت روی کار آمدن دونالد ترامپ سیاست مستقلی به‌ویژه در قبال اوکراین اتخاذ خواهند کرد، زیرا او اعتماد اروپا به آمریکا را کم‌رنگ‌تر خواهد کرد». 

آتلانتیک در ادامه نوشت:‌ «هفته‌های گذشته نشان داد که دیدگاه ترامپ در حمایت از روسیه و مخالفت با ناتو تنها منحصر به یک دوره کوتاه در سیاست جمهوری‌خواهان نیست و اکنون دخالت آمریکا در حمایت از اوکراین به یک موضوع مورد اختلاف در این حزب بدل شده است».

 در ادامه گزارش آمده است:‌«حتی اگر جو بایدن مجددا در انتخابات پیروز شود، سیطره جمهوری خواهان بر مجلس نمایندگان، سنا یا هر دو می تواند به طور قابل توجهی حمایت ایالات متحده از کمک‌های اوکراین را تضعیف کند و اگر ترامپ یا یکی از حامیانش برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، اروپا با دولتی در ایالات متحده مواجه خواهد شد که همه کمک‌ها به اوکراین را متوقف خواهد کرد». 

این مجله در پایان چنین نتیجه گیری کرد ‌که اروپا و ایالات متحده در آستانه خطرناک‌ترین جدایی در روابط بین‌المللی طی دهه‌های اخیر قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها