کد خبر: 630661
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۰۸:۵۹:۳۶
| |

وزیر دفاع اوکراین برکنار شد

رئیس جمهوری اوکراین شنبه شب گفت که اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع این کشور را برکنار و جانشین اور را معرفی کرد.

وزیر دفاع اوکراین برکنار شد
کد خبر: 630661
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۰۸:۵۹:۳۶

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین شنبه شب گفت که اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع این کشور را برکنار و جانشین اور را معرفی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی افزود که وی هفته جاری از پارلمان درخواست خواهد کرد تا رستم اومروف را جانشین رزنیکوف کند.

زلنسکی این خبر را در سخنرانی شبانه خود اعلام کرد. این تصمیم بیانگر بزرگترین تغییرات در تشکیلات دفاعی اوکراین پس از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ است.

وی درباره علت برکناری رزنیکوف اظهار کرد: من معتقدم که وزارت دفاع به رویکردها و چارچوب‌های تعاملاتی جدیدی با ارتش و جامعه نیاز دارد.

اومروف ۴۱ ساله از قانونگزاران سابق اوکراین و از تاتارهای کریمه است. وی از سپتامبر ۲۰۲۲ تاکنون ریاست صندوق دارایی‌های دولتی اوکراین را برعهده دارد.

برکناری رزنیکوف در حالی است که وی یکشنبه در مصاحبه‌ای گزارشی از تحولات جنگ و برنامه‌های نظامی اوکراین ارائه کرد.

وی با بیان اینکه حملات پهپادی علیه خاک روسیه شدت گرفته است از تلاش کی‌یف برای افزایش تولید پهپاد خبر داد.

رزنیکوف در مصاحبه با خبرگزاری دولتی «اوکراین اینفورم» اظهار کرد: فکر می‌کنم که تولید پهپادهای مختلف ما در پاییز امسال افزایش پیدا کند.

وی افزود که یکی از دلایل افزایش تولید پهپاد، کاهش مقررات است.

وی تاکید کرد: ما مقررات را بازنویسی و روندهای تولید را ساده کردیم.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی علیه روسیه را افزایش داده است. کی‌یف علاوه بر پهپاد، شهپاد نیز دارد که از آنها برای حمله به پلی کریمه استفاده کرده است.

اوکراین در جنگ با روسیه به تسلیحات مدرن غرب وابسته است اما کی‌یف وعده داده است که از آنها علیه خاک روسیه استفاده نکند. این کشور برای حمله به قلمرو روسیه از تسلیحاتی که در خاک خود تولید کرده است، استفاده می‌کند.

وزارت دفاع روسیه جمعه اعلام کرد که در هفته گذشته در مجموع ۲۸۱ پهپاد اوکراین را از بین برد که ۲۹ فروند آنها بر فراز مناطق غربی روسیه منهدم شدند.

اوکراین توانسته است به چند پایگاه هوایی در عمق روسیه، مرکز مسکو و پایگاه‌های نظامی روس در کریمه و مناطق مرزی حمله کند.

رویترز نوشت که مقام‌های اوکراین عموما اطلاعاتی درباره حملات خود به اهداف روسیه منتشر نمی‌کنند اما تاکید می‌کنند که نابودی زیرساخت‌های روسیه برای آنها حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها