کد خبر: 630299
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

کاخ سفید ادعا کرد:

پیشرفت قابل توجه اوکراین در ضدحمله‌های خود در مناطق جنوبی

کاخ سفید مدعی است که اوکراین در سه روز گذشته «پیشرفت قابل توجهی» در ضد حمله خود در جنوب داشته است.

پیشرفت قابل توجه اوکراین در ضدحمله‌های خود در مناطق جنوبی
کد خبر: 630299
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۰:۲۵:۰۰

کاخ سفید مدعی است که اوکراین در سه روز گذشته «پیشرفت قابل توجهی» در ضد حمله خود در جنوب داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، یک مقام ارشد امنیتی آمریکا با استناد به ادعای کی‌یف مبنی براینکه نیروهایش از خط اول دفاعی روسیه در چندین نقطه عبور کرده‌اند، مدعی شد که اوکراین در ۷۲ ساعت گذشته "پیشرفت قابل توجهی" در حملات به جنوب کشور داشته است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت که آمریکا در حدود ۷۲ ساعت گذشته پیشرفت قابل توجهی از نیروهای مسلح اوکراین در خط جنوبی در منطقه زاپوریژیا، شاهد بوده است.

کربی مدعی شد: آنها در برابر خط دوم دفاع روسیه به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.

او همچنین انتقاد مقام‌های ناشناس آمریکایی از تلاش اوکراین در گزارش‌های اخیر رسانه‌ها را «غیرمفید» خواند.

 هدف کی‌یف پیشروی مستقیم به سمت جنوب به سمت دریای آزوف و قطع دسترسی زمینی روسیه به کریمه است. اما نیروهای روسیه موانع طولانی و عمیقی را در سراسر منطقه ایجاد کرده‌اند، از جمله تله‌های تانک، میدان‌های مین و سایر استحکامات، که پیشروی اوکراینی‌ها را کاهش داده است.

کربی گفت: «همه ما انتقاد مقامات ناشناس را دیده‌ایم که صادقانه بگویم برای تلاش اوکراین در میدان نبرد مفید نیست.»

وی افزود: «هر ناظر عینی این ضدحمله نمی‌تواند انکار کند که پیشرفت‌هایی وجود داشته است».

کی‌یف طی روزهای گذشته به شدت از گزارش‌های خبری به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی که از پیشرفت کند شکایت دارند، نگران شده است. این گزارش‌ها در روزنامه‌ نیویورک تایمز به نقل از مقامات غربی منتشر شد که طی آن کارشناسان اعلام کردند به دلیل اشتباهات اوکراین در استقرار نیروهای زیاد در مکان‌های اشتباه، حمله پیشرفت محدودی داشته است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اسپانیا در روز پنجشنبه به منتقدان تاکتیک‌های کی‌یف انتقاد کرد و گفت که آنها به صورت سربازان اوکراینی تف می‌اندازند و بهتر است «خفه شوند»! او مشخص نکرد که منظورش از چه منتقدانی است.

برخی از مقامات اوکراینی نگرانند که با سردتر شدن هوا که امکان موفقیت و پیشرفت را به شدت کمتر می‌کند، حمایت قاطع غرب را از دست بدهند.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین روز جمعه مدعی شد که نیروهای کی‌یف در منطقه زاپوریژیا در حال پیشروی هستند.

 مالیار به تلویزیون اوکراین گفت، در برخی جاها، در مناطق خاصی، خط اول مقاومت روسیه شکسته شد. با این حال، نیروهای کی‌یف - که تقریباً سه ماه است برای پیشروی در مناطق مین گذاری شده به شدت تلاش می‌کنند - اکنون به استحکامات دفاعی اصلی روسیه برخورد کرده‌اند.

او اذعان کرد: «نیروهای مسلح ما باید بر موانع زیادی غلبه کنند تا به جلو بروند».

کی‌یف مدعی است که برای به حداقل رساندن تلفات به آرامی پیشروی می‌کند اما این بهانه را نیز دارد که فاقد نیروی هوایی کارآمد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها