کد خبر: 625501
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۰ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه:

حمله اتمی روسیه به اوکراین یعنی حمله به ناتو

سناتور تندروی آمریکایی در واکنش به تهدید اتمی اوکراین از سوی معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد که چنین اقدامی، حمله به خاک ناتو تلقی خواهد شد.

حمله اتمی روسیه به اوکراین یعنی حمله به ناتو
کد خبر: 625501
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۰ ۱۲:۲۰:۰۰

لیندسی گراهام سناتور تندروی جمهوری خواه آمریکایی به اظهارات «دیمیتری مدودیف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه درباره جنگ اوکراین واکنش نشان داد و مدعی شد که حمله اتمی روسیه به اوکراین به عنوان حمله به ناتو تلقی خواهد شد حتی با وجود اینکه اوکراین عضوی از این سازمان نیست.

به گزارش فارس، دیمیتری مدودیف که یک دوره رئیس جمهور روسیه نیز بوده اخیرا گفته، اگر نیروهای اوکراینی تهدید علیه قلمروی روسیه باشند مسکو ممکن است از سلاح اتمی استفاده کند.

گراهام در پاسخ در حساب توئیتری خود نوشت: به دوستان روسی‌ام که درباره استفاده از سلاح اتمی صحبت می‌کنند؛ باید این را بدانید به خاطر نزدیک بودن اوکراین به خاک ناتو هر حمله اتمی به این کشور حمله به ناتو تلقی خواهد شد.

وی در ادامه توئیت خود مدعی شد: حمله شما به اوکراین موثر نیست، عقب نشینی کنید و بسیاری از جوانان روس را از مرگ بی معنا نجات دهید. 

این سناتور آمریکایی همچنین اظهارات دیمیتری مدودیف را نیز بازنشر کرده که در آن گفته: تصور کنید اگر حمله‌ای که ناتو از آن حمایت می‌کند موفقیت آمیز باشد و آنها بخشی از سرزمین ما را زا بین ببرند طبق قوانین روسیه از فرمان رئیس جمهور در زمینه استفاده از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها