کد خبر: 623239
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۰:۵۵:۵۸
| |

ایستادگی مکرون در مقابل فشار مخالفان؛ «الیزابت بورن» نخست‌وزیر فرانسه می‌ماند

یک مقام دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که امانوئل ماکرون تصمیم گرفت الیزابت بورن را در سمت نخست‌وزیری حفظ کند و مقابل فشارها برای جهت‌دهی جدید به دولتش، آن هم پس از چند ماه پر فراز و نشیب بایستد.

ایستادگی مکرون در مقابل فشار مخالفان؛ «الیزابت بورن» نخست‌وزیر فرانسه می‌ماند
کد خبر: 623239
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۰:۵۵:۵۸

ماه‌ها ناآرامی و اعتصاب‌ بر سر اصلاحات بازنشستگی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در فصل بهار و همچنین پنج روز شورش و غارت در شهرهای فرانسه در اوایل ماه جاری، به درخواست‌ها در میان مخالفان سیاسی و برخی از خودی‌های دولت برای تغییر دولت فرانسه دامن زد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الیزابت بورن، یک تکنوکرات سابق فرانسوی است که منتقدان می‌گویند فاقد کاریزماست و حامیانش می‌گویند که او تاکنون به بسیاری از وعده‌های انتخاباتی ماکرون عمل کرده است. اما در شرایطی که نامزد مشخصی برای جایگزینی بورن وجود ندارد، رهبر فرانسه تصمیم گرفت تا او را در راس کابینه نگه دارد.

دفتر ماکرون در این رابطه اعلام کرد: برای اطمینان از ثبات و کار عمیق، رئیس‌جمهوری فرانسه تصمیم گرفته است تا نخست‌وزیر را حفظ کند. رئیس‌جمهور همچنین تا پایان هفته، اطلاعاتی درباره برنامه‌هایش برای ماه‌های آینده ارائه خواهد کرد.

رسانه‌های فرانسوی گزارش‌ دادند که خانم الیزابت بورن در حال کار بر روی «تعدیل‌ها» است. این احتمالا نشان‌دهنده آن است که ممکن است تنها یک تغییر فنی در میان وزرا به وجود آید و شاهد تغییراتی در نهادهای پرنفوذ مانند وزارت دارایی فرانسه ایجاد نشود.

یک منبع نزدیک به ماکرون به خبرگزاری رویترز گفت که تغییر نخست‌وزیر اکنون معنایی ندارد، زیرا دولت اقلیت ماکرون نتوانسته با متحدان بالقوه محافظه‌کار دست راستی در پارلمان به توافق برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها