کد خبر: 577533
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۹:۵۷:۱۷
| |

کارگران بخش پالایشگاهی در فرانسه اعتصاب کردند

تداوم اعتصابات اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بخش سوخت باعث گرفتاری میلیون‌ها راننده فرانسوی شده است.

کارگران بخش پالایشگاهی در فرانسه اعتصاب کردند
کد خبر: 577533
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۹:۵۷:۱۷

بحران بنزین در فرانسه در حالی شکل گرفته که قیمت بالای انرژی و تورم قدرت خرید خانوارهای فرانسوی را تضعیف می‌کند. ائتلاف جناح چپ فرانسه نیز خواستار برگزاری راهپیمایی علیه هزینه‌های بالای زندگی در پاریس و شهرهای دیگر در یکشنبه آتی شده است.

به گزارش فارس، رسانه‌ها از تداوم اعتصابات کارگران پالایشگاهی در فرانسه، صف‌های طولانی خودروها برای سوخت زدن و دستور نخست وزیر این کشور به اعتصاب کنندگان برای بازگشت به کار خبر دادند.

«الیزابت بورن» نخست ‌وزیر فرانسه روز سه‌شنبه به کارگران اعتصابی پالایشگاه‌ها و انبارهای سوخت شرکت «اسو-اکسان موبیل» دستور داد تا با توقف اعتصاب‌ها به محل کار خود بازگردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فرانس-۲۴» تداوم اعتصابات اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بخش سوخت باعث گرفتاری میلیون‌ها راننده فرانسوی شده است.

بر اساس این گزارش، برخی اتحادیه‌های کارگری روز دوشنبه با یک قرارداد حقوقی با مدیریت موافقت کردند، اما اتحادیه‌های «سی‌جی تی» و «اف او» با این موضوع مخالفت کردند. اینک حدود یک سوم از جایگاه‌های سوخت فرانسه با بنزین کم یا تمام شده مواجه اند، زیرا اعتصاب در شرکت بزرگ توتال و سایر شرکت‌های بزرگ نفتی وارد هفته سوم خود شده است.  

در حالی که وزرای دولت و «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه خواستار راه‌ حلی برای این بحران شده‌اند، «اولیویه وران» سخنگوی دولت ماکرون تهدید کرد که برای پایان دادن به اعتصاب‌هایی که چندین پالایشگاه و انبار نفت فرانسه را فلج کرده  به زور متوسل خواهد داد. وران گفت: «اگر محاصره‌ها فورا پایان نپذیرد، وارد عمل خواهیم شد.»

به نوشته این منبع خبری، اتحادیه‌های کارگری اسواکسان موبیل نیز روز سه شنبه فراخوان اعتصاب خود را تمدید کردند.

این در حالی است که رانندگان اوایل روز سه شنبه صف‌های طولانی در بیرون پمپ بنزین‌ها شکل دادند. در مرکز پاریس، ترافیک کند شد زیرا خودروهای منتظر در صف بنزین در خیابان‌ها، مسیرهای دوچرخه سواری و گذرگاه های عابر پیاده را مسدود کردند.

«جردن باردلا» رئیس حزب راست افراطی گفت که دولت ماکرون نتوانسته این بحران را پیش‌بینی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها