کد خبر: 527447
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۱:۵۷:۰۳
| |

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه:

اومیکرون همچون صاعقه در اروپا رو به گسترش است

نخست وزیر فرانسه می‌گوید: سویه اُمیکرون همچون صاعقه در اروپا در حال گسترش است.

اومیکرون همچون صاعقه در اروپا رو به گسترش است
کد خبر: 527447
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۱:۵۷:۰۳

"ژان کاستکس"، نخست وزیر فرانسه هشدار داد: سویه اُمیکرون با سرعت صاعقه در اروپا در حال گسترش است و احتمالا تا آغاز سال آینده در فرانسه،‌ سویه غالب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در سراسر اروپا مقامات کشورها در حال آماده شدن برای مقابله با موجی از شیوع بیماری کووید 19 هستند. در آلمان، ایرلند و هلند روز جمعه محدودیت‌های بیشتری به منظور مهار موج جدید این بیماری اعلام شد.

بر اساس آخرین آمار اتحادیه اروپا، اروپا تاکنون بیش از ۸۹ میلیون مورد ابتلا و ۱.۵ میلیون مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را داشته است.

اما "کارل لاوترباخ"، وزیر بهداشت آلمان روز جمعه گفت که این کشور باید خود را برای چالشی آماده کند که تاکنون به این شکل با آن مواجه نبوده است. همچنین آژانس بهداشت عمومی آلمان، کشورهای فرانسه، نروژ و دانمارک را به دلیل گسترش روزافزون کووید-۱۹ به عنوان مناطق "پرخطر" معرفی کرده است.

آلمان روز گذشته ۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده است.

در ایرلند نیز که یک سوم موارد جدید ابتلا ناشی از سویه اُمیکرون بوده و این انتظار وجود دارد که میزان موارد ابتلا به سطحی بسیار بیشتر از آنچه تاکنون وجود داشته، برسد.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، فرانسه از روز گذشته مرزهای خود را به روی افرادی که از انگلیس برای تجارت یا گردش به این کشور سفر می‌کنند بست و این در حالیست که مردم تلاش می‌کردند قبل از اجرایی شدن این ممنوعیت از مرز عبور کنند. فرانسه تنها کشوری نیست که کنترل مرزهای خود را تشدید می کند. ایتالیا، یونان و پرتغال نیز اعلام کرده اند که مسافران اتحادیه اروپا باید نتیجه تست منفی کرونای خود را در بدو ورود ارائه دهند حتی افرادی که در برابر بیماری واکسینه شده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها