کد خبر: 618342
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

عربستان اشتباهاتش را جبران کرد، ایران به احیای روابط تن داد

روزنامه همشهری نوشت: «چرا روابط با عربستان به سردی گرایید؟» و «بهبود مناسبات چه دلایلی داشته‌است؟». پاسخ این سؤالات را باید در تغییر رفتارهای سعودی‌ها در قبال جمهوری‌اسلامی و تلاش ریاض برای جبران اشتباه‌های راهبردی گذشته جست‌وجو کرد.

عربستان اشتباهاتش را جبران کرد، ایران به احیای روابط تن داد
کد خبر: 618342
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه همشهری به این سوال پاسخ داده که چرا روابط ایران و عربستان به سردی گرایید و سپس احیا شد.

به گزارش همشهری، با توجه به برخی شبهه‌افکنی‌ها در محافل سیاسی و شبکه‌های اجتماعی درباره روند بهبود مناسبات 2 کشور(ایران و عربستان)، باید به 2 سؤال مهم پاسخ داد؛ «چرا روابط با عربستان به سردی گرایید؟» و «بهبود مناسبات چه دلایلی داشته‌است؟». پاسخ این سؤالات را باید در تغییر رفتارهای سعودی‌ها در قبال جمهوری‌اسلامی و تلاش ریاض برای جبران اشتباه‌های راهبردی گذشته جست‌وجو کرد.

این روزنامه نوشته است:‌ عده‌ای می‌کوشند اینگونه القا کنند که دولت‌سیزدهم در زمینه بهبود مناسبات با عربستان از برخی مواضع اصولی خود کوتاه آمده‌است. این درحالی‌است که بررسی روند تحولات دراین حوزه نشان می‌دهد تغییر رویکردها و روندها در سیاست‌خارجی ریاض که طی ماه‌های گذشته نمودهای مختلفی از آن عیان شده، زمینه‌ساز تغییر ریل در روابط دوجانبه شده‌است. درچنین شرایطی گذشته از اینکه در شرایط کنونی و به‌اذعان کارشناسان، دیپلماسی فعال منطقه‌ای و سیاست‌ همسایگی دولت‌سیزدهم، بستر مناسبی برای ارتقای روابط ایران و عربستان مهیا کرده، تغییر رفتار سعودی‌ها نیز مشهود بوده و سبب ایجاد تمایل در طرف ایرانی به‌منظور ازسرگیری روابط دوجانبه شده‌است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها