کد خبر: 617032
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آخرین مچ‌اندازی ریاست‌جمهوری در لبنان چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟

چهارشنبه این هفته جلسه انتخاب رئیس‌جمهور لبنان برگزار می‌شود و با وجود شکست‌های متوالی جلسات قبلی، به نظر می‌رسد امیدها به موفقیت این نشست بسیار زیاد است.

آخرین مچ‌اندازی ریاست‌جمهوری در لبنان چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟
کد خبر: 617032
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- چهارشنبه این هفته جلسه انتخاب رئیس‌جمهور لبنان برگزار می‌شود و با وجود شکست‌های متوالی جلسات قبلی، به نظر می‌رسد امیدها به موفقیت این نشست بسیار زیاد است.

فارغ از اینکه موفقیت در این نشست به نفع چه طرفی رقم بخورد و سلیمان فرنجیه یا جهاد ازعور کدام یک به پیروزی برسند، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، داشتن یک رئیس‌جمهور بد بهتر از نداشتن آن است، گرچه برخی دیگر دقیقاً خلاف این نظر را دارند و تاکید می‌کنند، خلأ در کرسی ریاست‌جمهوری به مراتب تبعات کمتری نسبت به روی کار آمدن رئیس‌جمهوری غیرهمسو با منافع ملی کشور در پی خواهد داشت.

در این بین جریان معروف به 14 مارس امروز تمام مرکز ثقل خود را بر حمایت از ازعور متمرکز کرده است و حتی در این زمینه از ظرفیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شخصیت‌های خود هم استفاده می‌کند.

سفر اسقف مارونی‌های لبنان به پاریس، رایزنی رهبران جریان با کشورهای منطقه از جمله عربستان و حتی اعلام عزم پاریس برای پیشبرد این امر از طریق وزیر خارجه‌اش لودریان همگی حکایت از تفاوت این جلسه با جلسات قبلی دارد.

به گمان کارشناسان، لودریان که با حفظ سمت به عنوان فرستاده ویژه امانوئل ماکرون به لبنان، جانشین پاتریک دوریل شده است، احتمالاً دستاوردهای بهتری در به سرانجام رساندن این پروسه خواهد داشت.

با وجود آنکه پیش‌بینی سرانجام نشست چهارشنبه بسیار دشوار می‌نماید و عده زیادی از نمایندگان مجلس همچنان قصد دارند در منطقه خاکستری و منتظر آخرین تحولات یارکشی‌های داخلی و منطقه‌ای بمانند، باید اذعان کرد مشاهده خروج دود سفید از مجلس لبنان این بار محتمل‌تر از جلسات قبل خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها