کد خبر: 610581
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۰:۱۹:۴۱
| |

رامین مهمانپرست، دیپلمات سابق:

نیازی به اوکراین نداریم که در صورت تحریم‌شان دچار مشکل شویم

زلنسکی سعی می‌کند سخنگوی نتانیاهو در مقابل ایران باشد

یک دیپلمات سابق گفت: ما مراودات جدی اقتصادی با اوکراین نداریم، نیازی هم به آن‌ها نداریم که در صورت تحریم‌شان دچار مشکل شویم.

نیازی به اوکراین نداریم که در صورت تحریم‌شان دچار مشکل شویم
کد خبر: 610581
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۰:۱۹:۴۱

رامین مهمانپرست، دیپلمات سابق، درباره تصمیم اوکراین مبنی بر تحریم ایران گفت: اولین نکته‌ای را که باید به آن اشاره کنم این است که بین مردم اوکراین و دولت و رئیس جمهور اوکراین باید یک فرق قائل شویم، چون مردم اوکراین مردم بسیار خوبی اند و متاسفانه در این درگیری‌ها خسارت می‌بینند و هیچ ملتی نباید با جنگ و درگیری رو به رو باشد؛ ما واقعا از نظر انسانی برای مردم اوکراین نگران هستیم و دوست داریم هرچه سریع‌تر آرامش و صلح و امنیت برای مردم این کشور ایجاد شود. ولی در تحلیل شرایط باید ببینیم رئیس جمهور اوکراین با چه هدفی موضوعات سیاسی را در بحث‌های بین المللی دنبال کردند که کار را به اینجا رساندند.

به گزارش انتخاب، بخش هایی از گفت و گوی انتخاب را در ادامه می خوانید:

  • اگر زلنسکی در رابطه نزدیک با آمریکا و اسراییل سعی کرده دنبال حرکت‌های جاه طلبانه باشد و مسبب اصلی ایجاد بحران در منطقه شده است، باید به جای ادعای غیرواقعی به فکر منافع ملت اوکراین باشد.
  • اینکه زلنسکی بخواهد ایران را متهم به همکاری با روسیه کند یک امر منطقی نیست. اگر منظور مراودات است که این همه کشور‌ها با هم مراوده دارند، حتی کسانیکه با هم درگیر اند با هم تبادل تجاری و سیاسی دارند. صرف داشتن روابط اقتصادی یا حتی نظامی ایران و روسیه به معنای تقابل ایران با اوکراین است، این ادعای بسیار اشتباهی است.
  • بنظر می‌رسد آقای زلنسکی با یک برنامه ریزی که برای ایشان طراحی شده این حرف‌ها را می‌زند. حرف‌های زلنسکی شبیه حرف‌های نتانیاهو است و به جای دفاع از اوکراین سعی می‌کند سخنگوی نتانیاهو علیه ایران باشد.
  • فکر نمی‌کنم اینگونه برخورد‌ها کارگر باشد. ایران دنبال تنش زدایی و ایجاد منطقه‌ای امن و آرام برای همه کشور هاست و همیشه در بحران‌های بین المللی، ایران یکی از کشور هاییست که همواره خود را به عنوان میانجی اعلام کرده است.
  • حتما هر کاری از دست مسئولین ایران برای ایجاد صلح بر بیاید، تلاش خود را می‌کنند. بنظر می‌آید حرف‌های دولت اوکراین و ادعا‌های آن‌ها یک مسیر اشتباه است که به ایشان دیکته شده است و متاسفانه در یک بازی سیاسی برخلاف منافع ملت اوکراین حرکت می‌کند
  • این حرف‌ها بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد، ما مراودات جدی اقتصادی با اوکراین نداریم، نیازی هم به آن‌ها نداریم که در صورت تحریمشان دچار مشکل شویم. اوکراین که اصلا برای من جالب است این همه مشکل دارد بعد ادعا می‌کند دنبال تحریم ایران است! توصیه من این است که زلنسکی باید مسیر خود را عوض کند و بازیچه دست اسراییل بودن عاقبت خوبی ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها