تبریک معنادار زلنسکی به نتانیاهو؛ امیدوارم روابطمان را درخصوص نگرانی های امنیتی مشترک (ایران) افزایش دهیم

رئیس‌جمهور اوکراین با استقبال از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی،گفت که امیدوار است اسرائیل و اوکراین بتوانند روابط خود را در خصوص آن چه که بعنوان نگرانی‌های امنیتی مشترک توصیف کرد، افزایش دهند.

تبریک معنادار زلنسکی به نتانیاهو؛ امیدوارم روابطمان را درخصوص نگرانی های امنیتی مشترک (ایران) افزایش دهیم
کد خبر: 581555
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۲:۱۰:۵۱

هفته‌نامه «نیوزویک» گزارش کرد که زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با استقبال از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی،گفت که امیدوار است اسرائیل و اوکراین بتوانند روابط خود را در خصوص آن چه که بعنوان نگرانی‌های امنیتی مشترک توصیف کرد، افزایش دهند.

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود برای مردم کشورش گفت که به نتانیاهو که ائتلاف راست و مذهبی وی در انتخابات هفته گذشته به برتری رسیده، تبریک گفته است.

زلنسکی که در جنگ با روسیه ۲۰ درصد از خاک کشورش را بر باد داده است، بار دیگر در ادعاهایی بی‌اساس، جمهوری اسلامی ایران را به عرضه پهپاد به ارتش روسیه برای حمله به اوکراین متهم کرد.

وی در حالی از بازگشت نتانیاهو ابراز خرسندی کرده است که پیش از این «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حاضر به قبول درخواست‌های اوکراین برای کمک نظامی نشده بود و آن طور که نیوزویک گزارش کرده است زلنسکی امیدوار است که رژیم صهیونیستی و اوکراین بتوانند دلیل مشترکی را تحت رهبری نتانیاهوی جنگ طلب پیدا کنند.

طبق این گزارش، زلنسکی در پیام ویدئویی خود گفت: «فکر می‌کنم برای همه روشن است که اوکراین بر چه چیزی تأکید می‌کند و اسرائیل چه تأکیدی بر امنیت دارد».

رئیس‌جمهور اوکراین که به طور ضمنی به جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت، بدون آن‌که نامی از ایران ببرد، گفت: «معتقدم که ما می‌توانیم به طور خارق‌العاده‌ای کشورهای خود را تقویت کنیم، به ویژه آن که تهدیدهای ما با یکدیگر مرتبط است».

پیش از این بارها رئیس‌جمهور اوکراین از مقام‌های رژیم صهیونیستی در خصوص تجهیزات نظامی درخواست کمک کرده بود و حتی از این رژیم خواسته بود که به کی‌یف،‌ سامانه گنبد آهنین بدهند که با مخالفت صهیونیست‌ها مواجه شده بود.

زلنسکی اخیراً در مصاحبه با برنامه «اودا» تلویزیون رژیم صهیونیستی در خصوص امتناع مقام‌های رژیم صهیونیستی برای عرضه سامانه گنبد آهنین به کی‌یف گفت، وقتی موضوع این سامانه مطرح شد، هیچ یک از مقام‌های رژیم صهیونیستی حتی حاضر به بحث درباره چنین موضوعی نشدند.

زلنسکی در این خصوص توضیح داد: «من با سه نخست‌وزیر اسرائیل در این خصوص گفت‌وگو کردم» و گفت که حتی اوایل سال جاری میلادی و قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، چنین درخواستی را به مقام‌های رژیم صهیونیستی ارائه کرده است که با امتناع آن‌ها مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها