کد خبر: 570419
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۰:۱۴:۰۰
| |

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو:

بهای حمایت از اوکراین را در «زمستان» می‌دهیم

دبیرکل ناتو تایید کرد ما هزینه حمایت خود از اوکراین را به دلیل تحریم‌ها پرداخت خواهیم کرد و قطعا روسیه از مساله سوخت به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند، اما باید بدانیم که جایگزینی وجود ندارد.

بهای حمایت از اوکراین را در «زمستان» می‌دهیم
کد خبر: 570419
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۰:۱۴:۰۰

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به شبکه آلمانی ZDF گفت: «ما شاهد حمایت بی‌سابقه متحدان اروپایی ناتو، آلمان، کانادا، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان از اوکراین هستیم».

به گزارش ایسنا، وی افزود: من در نشست "پلتفرم کریمه" حاضر شدم و پیام همه رهبران حاضر روشن بود: "ما با اوکراین اعلام همبستگی می‌کنیم و تا زمانی که لازم باشد از آن حمایت خواهیم کرد." در جریان دومین اجلاس

در دومین اجلاس «پلتفرم کریمه» که به صورت بر خط برگزار شد، استولتنبرگ گفت: ما متعهد به همکاری بلند مدت با اوکراین هستیم. ما به اوکراین کمک خواهیم کرد تا از استانداردهای شوروی به استانداردهای ناتو حرکت کند، اصلاحاتی را در بخش های دفاعی و امنیتی انجام دهد و در مسیر بهبودی کشور کمک کند.

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه حمایت نظامی از کی‌یف "کار آسانی نیست"، گفت: نمی‌گویم این مساله کار آسانی است، بلکه نیازمند تلاش سخت است. من با دیگر رهبران ناتو در اروپا و آمریکای شمالی برای دریافت حمایت و پشتیبانی مستمر آن‌ها همکاری می‌کنم.

وی به کمک آلمان در این زمینه اشاره و ابراز امیدواری کرد که «دولت آلمان کمک بیشتری کند».

استولتنبرگ همچنین هشدار داد که زمستان آتی سخت خواهد بود و وعده ناتو برای ارائه حمایت بلند مدت به کی‌یف باید انجام شود.

وی گفت: ما باید از اوکراین حمایت بلند مدت کنیم تا اوکراین بتواند به عنوان یک کشور مستقل حفظ شود. ما برای سه دهه از استقلال اوکراین حمایت کردیم، اکنون از آن حمایت می کنیم و تا جایی که لازم باشد باز هم حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: ما هزینه حمایت خود از اوکراین را به دلیل تحریم‌ها پرداخت خواهیم کرد و قطعا روسیه از مساله سوخت به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند، اما باید بدانیم که جایگزینی وجود ندارد.

جنگ اوکراین از ماه فوریه آغاز شده و به رغم تلاش‌های غرب برای به شکست کشاندن روسیه در این نبرد از طریق تحریم‌های سخت اقتصادی و سیاسی همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها