کد خبر: 538936
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۰۹:۳۳:۱۹
| |

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو:

روسیه دنبال بهانه ای برای حمله است

دبیرکل ناتو اظهارات مقام‌های روسیه درباره خروج تعداد قابل توجهی از نظامیان این کشور از مرز اوکراین را رد کرد.

روسیه دنبال بهانه ای برای حمله است
کد خبر: 538936
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۰۹:۳۳:۱۹

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک مصاحبه مدعی شد که نشانه‌ها حاکی از این است که روسیه در تدارک برای انجام یک حمله تمام عیار به اوکراین است.

به گزارش فارس، در شرایطی که مقام‌های ارشد روسیه در روزهای اخیر از کاهش تعداد نیروهای نظامی این کشور در مرز اوکراین خبر داده‌اند، دبیرکل ناتو در مصاحبه با یک شبکه آلمانی  ادعا کرد که هیچ نظامی روس از مرز اوکراین خارج نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ در گفت‌و‌گو با «ARD» آلمان مدعی شد: «به رغم آنچه که روسیه می‌گوید هیچ نظامی (از مرز اوکراین) عقب نشینی نکرده است بلکه نیروهای نظامی جدیدی هم اضافه شده‌اند».

دبیرکل این ائتلاف نظامی غربی به مخاطبان این شبکه تلویزیونی هشدار داد، همه «نشانه‌ها» از این حکایت دارد که روسیه «در حال برنامه ریزی برای یک حمله همه جانبه به اوکراین است».

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو که پیش از این نیز بارها به مسکو اتهام‌زنی‌های زیادی کرده بود، در این مصاحبه همچنین ادعا کرد که روسیه برای حمله به اوکراین دنبال بهانه‌جویی است.

وی همچنین به درگیری‌های اخیر در منطقه «دونباس» واقع در شرق اوکراین میان ارتش این کشور با جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که جمعیت آنها اکثرا روس‌تبار هستند، اشاره کرد. به گفته او، تخلیه ساکنان دونتسک و لوهانسک با توجه به نقض آتش‌بس موضوعی نگران کننده است اما ادعاها درباره نسل‌کشی در دونباس، ادعاهایی «نادرست» هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها