کد خبر: 540983
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۰:۴۰:۴۷
| |

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو:

هیچ نیازی به اعلام آماده‌باش هسته‌ای نداریم

دبیرکل ناتو اعلام کرد، به رغم تهدیدات روسیه، این ائتلاف هیچ نیازی به تغییر سطح هشدار سلاح‌های اتمی‌اش نمی‌بیند.

هیچ نیازی به اعلام آماده‌باش هسته‌ای نداریم
کد خبر: 540983
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۰:۴۰:۴۷

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد، به رغم تهدیدات روسیه، این ائتلاف هیچ نیازی به تغییر سطح هشدار سلاح‌های اتمی‌اش نمی‌بیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دبیرکل ناتو این اظهارات را به دنبال مذاکره با آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان پیرامون امنیت اروپا مطرح کرد. این دو رهبر در یکی از پایگاه‌های نظامی در لهستان جایی که جنگنده‌های آمریکایی و لهستانی ناتو در آن مستقر هستند، دیدار کردند.

استولتنبرگ گفت: ما همیشه کاری را که برای حفاظت و دفاع از متحدانمان لازم باشد، انجام خواهیم داد اما فکر نمی کنیم اکنون نیازی به تغییر سطح نیروهای اتمی ناتو وجود داشته باشد.

دبیرکل ناتو درباره مواضع اخیر روسیه درباره قرار دادن نیروهای هسته‌ای در بالاترین سطح آماده باش گفت: «ناتو هرآنچه لازم است را برای حفاظت و دفاع از همه متحدان انجام خواهد داد. لفاظی‌های هسته‌ای و صدور بیانیه‌ای که درآن روسیه نیروهای هسته‌ای خود را در بالاترین سطح آماده باش قرار داده، [اقدامی] غیرمسئولانه و بی‌پروا است.»

او تاکید کرد: «ما هر کاری را که لازم باشد برای حفاظت از تمام نیروهای خود انجام خواهیم داد. ما تنش را تشدید نمی‌کنیم. بنابراین ما همان سطح آمادگی نیروهای هسته‌ای خود را حفظ کرده‌ایم.»

او همچنین تاکید کرد: «روسیه در واقع چندین‌بار در قالب توافق‌ و بیانیه‌های مختلف موافقت کرده و گفته که جنگ هسته‌ای هرگز پیروز نخواهد شد و نباید چنین جنگی کرد بنابراین ما کاری نمی‌کنیم که تنش را تشدید کند.»

کرملین روز دوشنبه با اعلام اینکه نیروهای اتمی زمینی، هوایی و دریایی روسیه به دنبال دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در حالت آماده‌باش بالا قرار گرفته‌اند، احتمال وقوع یک جنگ اتمی را به وجود آورد. ناتو به شخصه هیچ سلاح اتمی ندارد اما سه کشور عضو آن یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه از سلاح‌های اتمی برخوردارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها