کد خبر: 601367
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ۱۵:۱۵:۰۸
| |

پس از قطع برق در زاپوریژیا؛ گروسی خواستار تضمین ایمنی تاسیسات شد

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه شورای حکام آژانس گفت: من امروز از همه حاضران در این اتاق و جاهای دیگر می‌خواهم: ما باید متعهد شویم که از ایمنی و امنیت کارخانه محافظت کنیم

پس از قطع برق در زاپوریژیا؛ گروسی خواستار تضمین ایمنی تاسیسات شد
کد خبر: 601367
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ۱۵:۱۵:۰۸

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از همه طرف‌های مسئول در بخش برق نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا خواست تا به تضمین ایمنی و امنیت این تاسیسات متعهد شوند.

به گزارش ایسنا ، اوایل امروز، ولادیمیر روگوف، یکی از مقامات ارشد اداره منطقه‌ای زاپوریژیا، به اسپوتنیک گفت که اوکراین آخرین خط انتقال برق را که از زاپوریژیا پشتیبانی می‌کرد، قطع کرده است و نیروگاه اکنون به ژنراتورهای دیزلی روی آورده است. دو واحد از شش واحد این نیروگاه به اصطلاح تعطیلی سرد را آغاز کردند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه شورای حکام آژانس گفت: "من امروز از همه حاضران در این اتاق و جاهای دیگر می‌خواهم: ما باید متعهد شویم که از ایمنی و امنیت کارخانه محافظت کنیم. و اکنون باید متعهد شویم. آنچه ما نیاز داریم اقدام است. من به مشاوره‌ها و تماس‌های فوری خود ادامه خواهم داد."

گروسی افزود که ذخایر سوخت دیزل در این کارخانه تنها برای ۱۵ روز فعالیت کافی است.

زاپوریژیا که در کرانه چپ رودخانه دنیپرو قرار دارد، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا از نظر تعداد واحد و خروجی است. در اوایل مارس ۲۰۲۲ تحت کنترل نیروهای روسیه قرار گرفت و از آن زمان تاکنون بارها گلوله باران شده است که نگرانی‌های بین‌المللی را در مورد یک حادثه هسته‌ای احتمالی افزایش داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها