جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی:

سفر گروسی به ایران بیش از اینکه فنی باشد، سیاسی و برای رفع دغدغه‌های آژانس بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: سفر گروسی بیش از اینکه فنی باشد، سفر سیاسی بوده است، در این سفر سیاسی دغدغه های آژانس برطرف شد و غرب به اینجا رسید که ایران در پی ساخت بمب اتم نیست.

سفر گروسی به ایران بیش از اینکه فنی باشد، سیاسی و برای رفع دغدغه‌های آژانس بود
کد خبر: 601151
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۰۸:۴۵:۰۰

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی، درمورد سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان و بیانیه مشترک ایران و آژانس درباره همکاری های دوجانبه گفت: این سفر برخی از دغدغه های خود ساخته و عمده که از سوی غربی‌ها در فضای رسانه‌ای مطرح شده بود را رفع کرد و نشان داد که فضا سازی دشمنان ملت ایران همچون گذشته ناکام مانده است.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی جهان آبادی را در ادامه می خوانید:

  • کشورهای غربی وقتی می‌خواهند کشوری را تحت فشار قرار دهند ابتدا با فضا سازی رسانه‌ای شروع می کند و بعد اهداف مورد نظر خود را در مجامع بین المللی دنبال می کنند.
  • غربی‌ها هجمه سنگینی را علیه ملت ایران به راه انداختند و مدعی شدند که جمهوری اسلامی به غنی سازی بیش از ۸۰ درصد رسیده است و چند سالی ست که می گوید ایران فاصله نزدیکی با تولید بمب اتم دارد اما اظهارات گروسی پس از این سفر، توطئه آنها را ناکام گذاشت.
  • رسانه های غربی همواره پیش از نشست های فصلی شورای حکام علیه برنامه هسته ای ایران جنجال آفرینی می کنند، با سفر گروسی به ایران و دیدار با مقامات عالی رتبه کشورمان مشخص شد که تبلیغات غربی ها نادرست بود و گزارشی که گروسی ارائه داد مشخص شد که فضای ترسیمی غربی ها علیه برنامه اتمی ایران نادرست است.
  • در این سفر ما توافق خاصی با گروسی انجام ندادیم و در بیانیه مشترک تاکید بر همان همکاری های داوطلبانه ایران در قالب بازرسی ها ، دسترسی ها و رفع دغدغه های آژانس بوده است.
  • سفر گروسی بیش از اینکه فنی باشد، سفر سیاسی بوده است، در این سفر سیاسی دغدغه های آژانس برطرف شد و غرب به اینجا رسید که ایران در پی ساخت بمب اتم نیست. ما امیدواریم که ارائه گزارش گروسی زمینه ساز احیای برجام شود و پرونده اتمی ایران برای همیشه بسته شود.
  • ایران از ابتدای امضای برجام تا امروز همکاری داوطلبانه با آژانس داوطلبانه در زمینه نصب دوربین ها داشته است، جمهوری اسلامی همکاری های داوطلبانه خود با آژانس را ادامه می دهد و نمی‌خواهد که همکاری و عضویت ایران در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) دچار چالش شود.
  • ایران می‌خواهد فعالیتی شفاف در چارچوب آژانس داشته باشد و از مزایای انتقال تکنولوژی و فعالیت صلح آمیز هسته‌ای بهره مند شود، اما موضوعی که این پرونده را دچار مشکل می‌کند صحنه سازی ها و اخبار کذب صهیونیست ها و غربی ها در موضوع پرونده هسته ای ایران است.
  • سفر رافائل گروسی به ایران ثمر بخش بوده است و گزارش وی نشان داد که ایران خواهان اقدام خاصی در حوزه هسته ای نیست.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها