کد خبر: 593362
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۲۰:۳۲:۲۳
| |

عصبانیت آمریکا از موضع صدر اعظم آلمان در قبال تحویل تانک به اوکراین

بی میلی و موضع مردد دولت آلمان برای تحویل تانک های جنگی به اوکراین باعث نارضایتی شدید متحدان آلمان شده است.

عصبانیت آمریکا از موضع صدر اعظم آلمان در قبال تحویل تانک به اوکراین
کد خبر: 593362
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۲۰:۳۲:۲۳

 روزنامه "زوددویچه سایتونگ" به نقل از محافل داخلی دولت آمریکا نوشت: بی میلی و موضع مردد دولت آلمان برای تحویل تانک های جنگی به اوکراین باعث نارضایتی شدید متحدان آلمان شده است. بر این اساس در جریان سفر "لوید آستین"، وزیر دفاع آمریکا به برلین و رامشتاین در روزهای پنجشنبه و جمعه، وزیر دفاع آمریکا بیهوده تلاش کرد آلمان را متقاعد کند که حداقل مجوز صادرات این تانک ها به کشورهای ثالث را بدهد. بر اساس این گزارش، آستین در جریان بازدید از دفتر صدراعظم فدرال آلمان با ولفگانگ اشمیت، رئیس دفتر صدر اعظم در این باره وارد بحث شدید شد.

به گزارش تسنیم، به نوشته این روزنامه آلمانی از آنجایی که "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان تازه روز پنجشنبه سوگند یاد کرد و تصمیم صادرات تسلیحات در دفتر صدراعظم و به هر حال توسط اولاف شولتز گرفته شد، بحث‌های جدی در مورد تحویل تسلیحات با اشمیت انجام شد و دیدار اشمیت و آستین پر تنش بود.

شایعات مبنی بر اینکه دولت فدرال تنها در صورتی مایل به تحویل "تانک های جنگی لئوپارد" به اوکراین خواهد بود که کاخ سفید نیز تانک های جنگی آبرامز خود را تحویل دهد، هم ظاهرا در این نشست مطرح شد. بر اساس این گزارش، آستین این اطلاعات را در مسیر برلین دریافت کرده است و سپس کاخ سفید با شدت غیرعادی مداخله کرد.

بر اساس این گزارش جیک سالیوان، مشاور امنیتی ایالات متحده همان روز با دفتر صدراعظم آلمان تماس گرفت و با "ینس پلوتنر"، مشاور سیاست خارجی شولتز صحبت کرد. به گزارش زوددویچه سایتونگ سالیوان در این تماس از "قانون شورش" "Riot Act" صحبت کرد که نام فرمولی است که یک رویارویی شدید در محافل دیپلماتیک را توصیف می کند.

بر اساس این گزارش طرف آمریکایی بار دیگر تاکید کرد که امکان تحویل مشترک تانک های جنگی آبرامز و لئوپارد وجود ندارد. آستین اشاره کرد که آبرامز برای جابجایی و عملیات بسیار پرهزینه و زمان بر است. در این زمینه، وزیر دفاع ایالات متحده همچنین تأکید کرد که ایالات متحده در حال حاضر تسلیحات بسیار بیشتری نسبت به آلمان از جمله مواد منفجره ای که می تواند کریمه را هدف قرار دهد به اوکراین تحویل داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها