کد خبر: 555460
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۱۰:۵۴:۰۸
| |

توافق آمریکا و آلمان برای تجهیز بیشتر اوکراین

آمریکا و آلمان برای تجهیز بیشتر اوکراین با تسلیحات پیشرفته تر به منظور مقابله با تهاجم روسیه، به توافق رسیدند.

توافق آمریکا و آلمان برای تجهیز بیشتر اوکراین
کد خبر: 555460
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۱۰:۵۴:۰۸

 همزمان با پیشروی نیروهای روسی در شرق اوکراین، آمریکا و آلمان برای تجهیز بیشتر اوکراین با تسلیحات پیشرفته تر به منظور مقابله با تهاجم روسیه، به توافق رسیدند.

به گزارش تسنیم، مقامات آمریکا اعلام کردند 4 سیستم موشکی پیچیده با برد متوسط و مهمات را به کیف ارسال می کنند و مقامات آلمان نیز از ارسال موشک های به روز ضدهواپیما و سیستم های راداری به اوکراین خبر دادند.

در حالی که از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، واشنگتن تمام تلاش خود را برای تجهیز هر چه بیشتر کیف به منظور مقابله با مسکو، انجام داده و تاکنون میلیاردها دلار کمک نظامی به این کشور ارسال کرده، مقامات روسیه آمریکا را متهم می کنند که نفت در آتش جنگ می ریزد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان سفر خود به عربستان سعودی اعلام کرد که تحویل احتمالی سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه غربی به اوکراین، خطر درگیر شدن کشورهای ثالث در این مناقشه را بوجود می‌آورد. به عقیده وی، اوکراین در تقاضای خود برای تامین تسلیحات از ایالات متحده، دیگر حد و مرز را کنار گذاشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت این کشور یادآور شد که رویدادهای جاری در عرصه تضمین امنیت روسیه و حمایت از دونباس، "وضعیت فوق العاده‌ای" به خود گرفته است. پوتین گفت: «کشور مشکلات زیادی دارد، اما همیشه بسیاری از آنها وجود داشته و هیچ چیز غیرعادی در اینجا اتفاق نیفتاده است. البته وضعیت تضمین امنیت کشور در حال حاضر یک وضعیت فوق‌العاده پیدا کرده است.»

پیش از این، نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت روسیه نیز گفته بود که سطح تهدید امنیت روسیه به سطحی رسیده که موجودیت آن را تهدید می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد که واشنگتن در آمادگی مسکو برای مشارکت در کار دیپلماتیک جدی به منظور حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین تردید دارد. بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گفت: متأسفانه آنچه اکنون شاهد هستیم، ثابت کرده که روسیه آمادگی لازم برای کار دیپلماتیک جدی برای حل و فصل وضعیت اوکراین را ندارد.

جولیان اسمیت، نماینده دائم ایالات متحده در مقر ناتو در بروکسل، روز چهارشنبه در نشستی درباره مسائل دفاعی در واشنگتن، اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نظر دارد تا روسیه را در دکترین راهبردی جدید خود به عنوان تهدید اصلی علیه کشورهای عضو این سازمان معرفی کند.

گریگوری ماشکوف، نماینده تام الاختیار وزارت خارجه روسیه در مسائل عدم گسترش سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی، روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که ایالات متحده در حال ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای جدید برای آماده سازی برای درگیری‌های آینده است و روسیه به هر طریق ممکن با آن مقابله خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها