کد خبر: 593104
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۸:۰۲:۵۴
| |

در جلسه گروسی و شورای وزیران اتحادیه اروپا چه گذشت؟

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفری از پیش اعلام نشده به بروکسل رفت و در نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا حضور پیدا کرد.

در جلسه گروسی و شورای وزیران اتحادیه اروپا چه گذشت؟
کد خبر: 593104
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۸:۰۲:۵۴

برخی رسانه‌های اروپایی صبح امروز دوشنبه پیش از برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، از برگزاری نشست غیر رسمی دیپلمات‌های ارشد اروپایی با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران خبر دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «آجنزیا نووا» در این‌باره گزارش داد، وزرای خارجه اتحادیه اروپا با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به میزبانی اتریش جلسه «صبحانه غیر رسمی» برگزار کردند. 

این خبرگزاری در این گزارش مدعی شد این جلسه به طور خاص به موضوعات مرتبط با اوکراین و ایران اختصاص داشت.

همچنین وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران مستقر در بروکسل حضور مدیرکل آژانس در بروکسل را برای شرکت در نشست وزیران و بحث بر سر اوکراین و همچنین ایران عنوان کردند.

در همین راستا «الکساندر شلنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش با انتشار پیامی در توییتر نوشت که رافائل گروسی به پیشنهاد او به بروکسل سفر کرد تا در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا توضیحاتی را ارائه کند.

وی عنوان کرد: تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تقویت ایمنی هسته‌ای در اوکراین حیاتی است. همچنین درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردیم. باید از مسابقه تسلیحات اتمی در این منطقه جلوگیری کنیم.

«یان لیپاوسکی» وزیر امور خارجه جمهوری چک نیز ضمن انتشار تصویری از شرکت در جلسه غیررسمی با همتای اتریشی و مدیرکل آژانس، در توئیتر نوشت: ما عمدتا در مورد حملات روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین و برنامه هسته ای ایران بحث کردیم. وی یاد آور شد که جمهوری چک ریاست دوره‌ای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بر عهده دارد.

تارنمای اتحادیه اروپا تصاویری را از شرکت گروسی در نشست مشترک با وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا منتشر کرده است اما جزئیاتی درباره موضوعات مورد مذاکره در دست نیست. گروسی هم در توئیتی به ذکر این نکته بسنده کرده است که برای ارائه گزارش درباره اوکراین و ایران حاضر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها