کد خبر: 593046
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۲:۵۸:۲۷
| |

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقدام اروپا علیه سپاه شرایط را به طرف خطرناک شدن پیش می‌برد

هیچ‌کس حق ندارد که نیروهای مسلح رسمی یک کشور را به عنوان تروریست اعلام کند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سپاه پاسداران جزء نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ موقع هیچ کشوری حق ندارد که نیروهای مسلح رسمی یک کشور را به عنوان تروریست اعلام کند. باید بدانند که این اقداماتشان بر مشکلات می افزاید و شرایط را به طرف خطرناک شدن پیش می برد.

اقدام اروپا علیه سپاه شرایط را به طرف خطرناک شدن پیش می‌برد
کد خبر: 593046
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۲:۵۸:۲۷

سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اتحادیه اروپا دارد تصمیم بسیار اشتباه و مخالف حقوق بین الملل می گیرد، گفت: اتحادیه اروپا، چه پارلمان و چه اجلاس وزرای آنها، باید بدانند که این اقدامات نه تنها عاقلانه و صحیح نیست، بلکه باعث وخیم تر شدن اوضاع می شود و حتی ممکن است راه های دیپلماتیک را هم مسدود کند که می تواند از آن راه خیلی از مسائل موجود حل شود. خیلی باعث تعجب است که چنین کار غیرعاقلانه ای دارد از طرف اتحادیه اروپا انجام می شود و واقعا از نظر ما این کار محکوم است.

به گزارش جماران، بخش هایی از گفت و گوی صدر را در ادامه می خوانید:

  • اتحادیه اروپا دارد تصمیم بسیار اشتباه و مخالف حقوق بین الملل می گیرد؛ و متأسفانه این تصمیمات تحت تأثیر تروریسم داخل اروپا و خارج از اروپا هست. خود منافقینی که الآن آنجا هستند، تروریست هایی هستند که تعداد زیادی از همین ها را ترور کرده اند؛ و الآن مورد حمایت اینها قرار گرفته اند و متأسفانه دارند تحت تأثیر آنها و همچنین اسرائیل که یک دولت تروریستی است، تصمیم می گیرند.
  • اسرائیل هر روز دارد جنایت می کند؛ رژیمی که در واقع مرتب دارد فلسطینی ها را می کشد و رسما هم نیروهای فلسطینی را در جاهای مختلف ترور می کند. نه تنها آنها را محکوم و این دولت را تروریستی اعلام نمی کنند، بلکه تحت تأثیر لابی آنها قرار می گیرند و چنین کاری را انجام می دهند.
  • اتحادیه اروپا، چه پارلمان و چه اجلاس وزرای آنها، باید بدانند که این اقدامات نه تنها عاقلانه و صحیح نیست، بلکه باعث وخیم تر شدن اوضاع می شود و حتی ممکن است راه های دیپلماتیک را هم مسدود کند که می تواند از آن راه خیلی از مسائل موجود حل شود. خیلی باعث تعجب است که چنین کار غیرعاقلانه ای دارد از طرف اتحادیه اروپا انجام می شود و واقعا از نظر ما این کار محکوم است.
  • سپاه پاسداران جزء نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ موقع هیچ کشوری حق ندارد که نیروهای مسلح رسمی یک کشور را به عنوان تروریست اعلام کند. باید بدانند که این اقداماتشان نه تنها حلّال هیچ مشکلی نیست بلکه بر مشکلات می افزاید و شرایط را به طرف خطرناک شدن پیش می برد.
  • بعید است به طرف مسیری که باید برود و عملیاتی هم نمی شود. اینها بیشتر یک سری کارهای سیاسی – تبلیغاتی است که سعی می کنند جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار بدهند و بیشتر به طرف منزوی کردن جمهوری اسلامی بروند. ولی خیلی احتمالش ضعیف است که بخواهد جدی و عملی شود و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
  • الآن قدر مسلم این است که ما هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی باید یک مقداری تغییرات ایجاد کنیم و بهانه به دست دشمنان ندهیم که از اشتباهات ما سوء استفاده کنند.
  • در زمینه برخورد با معترضین در ایران و همین طور سیاست خارجی، مخصوصا در ارتباط با قضایای اوکراین که خیلی باعث تحریک کشورهای اروپایی، چه از نظر امنیت خودشان و چه از نظر حقوق بشر شد، باید در این قسمت ها هم تغییراتی ایجاد شود؛ ولی پارلمان اروپا و اتحادیه اروپا هم باید بدانند که نباید اشتباهات سخیفی را مرتکب شوند که روز به روز باعث بدتر شدن اوضاع شود.
  • این سری اقدامات به آن طرف می رود. یعنی الآن که آمادگی دارد راجه به مذاکرات هسته ای فعال و وارد صحبت شود، اقداماتی که اتحادیه اروپا دارد انجام می دهد باعث می شود روند دیپلماتیکی که الآن بین دو طرف وجود دارد، تضعیف شود و رو به ضعف برود.
  • ادامه مذاکرات، از آنجایی که مذاکرات قطع شد، می تواند به طرف راه حل برود؛ ولی نباید اقداماتی انجام بگیرد که این مسیر را مسدود کند. واقع این است که روسیه با قضیه اوکراین وارد جنگ با اروپا شده و با اقداماتی که انجام شد، الآن اروپا ایران را در کنار روسیه و مخالف خودش می بیند؛ در حالی که سیاست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ روسیه و اوکراین، همان طور که رسما اعلام شده، سیاست بی طرفی بوده و به هیچ وجه حمایت از یک طرف نبوده ولی اتحادیه اروپا این را علیه خودش دیده و دارد در این چهارچوب یک مقدار عکس العمل نشان می دهد. اروپایی ها باید بدانند که سیاست ایران در اینجا بی طرفی است.
  •  اقداماتی که اروپایی ها دارند انجام می دهند در جهت حل مسائل نیست و باید عاقلانه تر عمل کنند و تحت تأثیر لابی صهیونیسم و حتی آمریکا قرار نگیرند.
  • مسلما الآن حالت تبلیغاتی و سیاسی است و اصلا من در مصاحبه اخیرم هم گفتم که یک جنگ اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی و روانی علیه جمهوری اسلامی شروع شده و این یک واقعیت است. طبیعتا کاری هم که الآن اتحادیه اروپا دارد می کند در چهارچوب همین قضیه است. ولی ما در جمهوری اسلامی باید به گونه ای عمل کنیم که بهانه دست طرف مقابل ندهیم و به طرفی برویم که سیاست های داخلی و خارجی عاقلانه ای را دنبال کنیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها