کد خبر: 592569
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

حضور علنی اسرائیل در جنگ اوکراین کلید خورد

چند روز پیش منابع اسرائیلی اعلام کردند، قرار است تسلیحات آمریکایی‌‌ای که برای شرایط فوق‌العاده در سرزمین‌های اشغالی ذخیره شده‌اند به اوکراین ارسال شود.

حضور علنی اسرائیل در جنگ اوکراین کلید خورد
کد خبر: 592569
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۰۹:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- چند روز پیش منابع اسرائیلی اعلام کردند، قرار است تسلیحات آمریکایی‌ای که برای شرایط فوق‌العاده در سرزمین‌های اشغالی ذخیره شده‌اند به اوکراین ارسال شود.

این خبر در حالی رسانه‌ای می‌شود که اولاً پیش از این نیز گزارش‌های غیررسمی از کمک‌های تسلیحاتی اسرائیل به اوکراین در رسانه‌های مختلف و حتی آمریکایی منتشر شده بود، از سویی با توجه به اینکه اسرائیل و آمریکا همکاری تسلیحاتی گسترده‌ای با یکدیگر دارند، با این کار امکان انتقال علنی کمک‌های تسلیحاتی اسرائیلی به اوکراین نیز به نام و زیر چتر تسلیحات آمریکایی فراهم می‌شود.

مدت‌هاست کارشناسان نظامی اسرائیلی با بهانه قرار دادن ادعاهای مربوط به استفاده روسیه از تسلیحات ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین خواهان استقرار و به‌کارگیری برخی از سامانه‌های تسلیحاتی اسرائیلی به ویژه سامانه‌های پدافندی هستند تا میزان کارآمدی آنها را در مقابل تسلیحات ادعایی ایرانی بسنجند و تل‌آویو در جنگ احتمالی آینده با ایران، از توان تسلیحاتی ایران غافلگیر نشود.

کارشناسان اسرائیلی با اذعان به توانمندی و پیشرفت بالای ایران از لحاظ تسلیحاتی خواهان آن شدند تا نقاط ضعف سامانه‌های خود را نه در عمق فلسطین اشغالی بلکه در حریم هوایی و خاک اوکراین مورد پایش قرار دهند.

ظاهراً همین نگرش و نگاه باعث شده است واشینگتن هم وارد عمل شود و زمینه این کار را بدون اینکه مسکو از تل‌آویو عصبانی شود فراهم کند.

علاوه بر اینها، این نوع همکاری می‌تواند ارتش اسرائیل را از تبعات شکست در مقابل جنگ‌افزارهای ارتش روسیه نیز برهاند و هر نوع شکست و ناکارآمدی احتمالی به حساب جنگ‌افزارهای غربی و آمریکایی ریخته شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

    اگه اسراییل راست میگه بیا با روسی همکاری کنه که بهترسلاحهای مارو میشناسه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها