کد خبر: 165209
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

مروری بر جنگ‌های لفظی اخیر آمریکا و روسیه بر سر سوریه

رفتار و توییت ترامپ قابل پیش‌بینی بود. این تهدیدات به‌عنوان یک خطر و هشدار در نظر گرفته می‌شود. حتی بیشتر رهبران تندرو جهان از عواقب درگیری‌های غیرقابل‌کنترل آگاه هستند.

مروری بر جنگ‌های لفظی اخیر آمریکا و روسیه بر سر سوریه
کد خبر: 165209
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد که در پاسخ به حمله شیمیایی در دوما، حمله نظامی به سوریه خواهد داشت. گفته می‌شود که 22 هدف برای حمله آمریکا به سوریه مشخص‌شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، در ابتدا معاون اول کمیته دفاعی سنای روسیه گفت واکنشمان به حمله آمریکا فوری خواهد بود و هر موشکی به سوریه شلیک شود، ساقط می‌کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم در پاسخ در توییتر خودش نوشت: «روسیه نباید شریک کسی باشد که مردمش را با گاز شیمیایی می‌کشد. روسیه متعهد شده هرگونه موشک شلیک‌شده به سوریه را ساقط کند. پس روسیه آماده‌باش چراکه موشک‌هایی خواهند آمد که کاملاً خوشگل، جدید و هوشمند هستند.»

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم سریع پاسخ داد: «موشک‌های هوشمند باید تروریست‌ها را از بین ببرند، نه دولت مشروعی که چندین با تروریسم بین‌المللی در خاک خود می‌جنگد.»

رفتار و توییت ترامپ قابل پیش‌بینی بود. این تهدیدات به‌عنوان یک خطر و هشدار در نظر گرفته می‌شود. حتی بیشتر رهبران تندرو جهان از عواقب درگیری‌های غیرقابل‌کنترل آگاه هستند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در نشست دیگری در روز چهارشنبه، در نشست مطبوعاتی گفت که واشنگتن هنوز برنامه زمانی برای حمله‌های احتمالی به سوریه ارائه نکرده است.

او در ادامه افزود: «دونالد ترامپ معتقد است سوریه و روسیه باید مسئولیت حمله شیمیایی در دوما را به عهده بگیرند.»

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هم در اوایل هفته جاری در مورد احتمال حمله موشکی ایالات‌متحده به سوریه گفت: «من نمی‌توانم تائید کنم این اتفاق میفتد یا نه.»

در همین حال، خبرگزاری تلگراف نخست‌وزیر انگلیس دستور حرکت زیردریایی‌های این کشور به محدوده قابل حمله موشکی به سوریه را صادر کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که ارتش سوریه بارها و بارها هشدار داده که فتنه‌ای در حال آماده شدن است و هدف آن متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در دوما است.

وزارت دفاع روسیه در همین حال گزارش داد، تجزیه‌وتحلیل در خاک دوما بلافاصله پس از حمله شیمیایی در نشان داد که هیچ‌گونه مواد سمی حاوی کلر در منطقه وجود ندارد.

در همین حال، مایک پومپئو، رئیس سازمان سیا، روسیه را بزرگ‌ترین خطر برای آمریکاست و دیگر هیچ‌گونه سیاست نرم با روسیه نداریم؛ اما مذاکره و دیپلماسی با مسکو باید ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر، دولت‌های روسیه، سوریه و ایران این اتهامات را رد کردند. آن‌ها می‌گویند آن حمله مشکوک است چراکه دولت سوریه در حال فتح کامل غوطه شرقی بوده. علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبری در امور بین‌الملل هم در دیدار با بشار اسد گفت: «امروز ملت، دولت و ارتش سوریه جنگ‌دیده و آماده‌تر از گذشته است.»

ترامپ در توییت آخر خود که بنظر نوعی عقب نشینی می‌آید نوشت: «اصلا نگفتم حمله به سوریه چه موقع انجام می‌شود. ممکن است خیلی زود باشد. شاید هم نه چندان زود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها