وزیر خارجه روسیه:

غرب آشکارا برای مهار توسعه اتحادیه روسیه-بلاروس تلاش می‌کند

​وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: همسایگان غربی ما آشکارا هدف خود را برای مهار توسعه ما و توسعه اتحادیه روسیه-بلاروس اعلام کرده‌اند.

غرب آشکارا برای مهار توسعه اتحادیه روسیه-بلاروس تلاش می‌کند
کد خبر: 592464
|
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۸:۰۰:۲۷

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با سرگئی آلینیک، همتای بلاروسی خود در شهر مینسک تاکید کرد که کشورهای غربی آشکارا برای مهار توسعه ائتلاف مسکو- مینسک تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزیر خارجه روسیه در ابن باره گفت: همسایگان غربی ما آشکارا هدف خود را برای مهار توسعه ما و توسعه اتحادیه روسیه-بلاروس اعلام کرده‌اند.

لاوروف همچنین اظهار داشت: غرب در تلاش است تا مخالفان غیر نظام‌مندی را که در خارج از کشور علیه منافع بلاروس و روسیه کار می کنند، تحریک کند.

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از مذاکراتش با آلینیک اظهار کرد، دو طرف همچنین در مورد "تلاش های جاری غرب برای مداخله در امور داخلی هر دو کشور" از جمله از طریق اعمال تحریم های غیرقانونی که هدفشان تضعیف اقتصاد و  ثبات سیاسی هر دو کشور است مذاکره کردند.

لاوروف در این سفر همچنین با آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دیدار و در نشست مشترک وزارت خارجه روسیه و بلاروس شرکت کرد.

روسیه و بلاروس همچنین یک یادداشت تفاهم بین‌دولتی در مورد تضمین ایمنی زیستی و تعدادی اسناد دیگر با موضوع همکاری دوجانبه امضا کردند. به گفته لاوروف، این یادداشت تفاهم در زمینه تقویت امنیت دو کشور و مقابله با تهدیدات بیولوژیکی ناشی از دولت‌ها و سازمان‌های غربی اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری بلتا، سرگئی لاوروف در ادامه این اظهاراتش در جریان سفر به مینسک تاکید کرد، دیپلمات های بلاروس و روسیه برای کمک به اینکه همکارانشان در ناتو و اتحادیه اروپا هر چه زودتر هوشیار شوند، هرکاری انجام خواهند داد.

سرگئی لاوروف تاکید کرد، سیاستمداران غربی برای تحقق "احساس برتری طلبی و رویاها و توهمات استعماری و نواستعماری خود" هر کاری می کنند.

وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت: "ما هر کاری انجام خواهیم داد تا به همکاران خود در ناتو و اتحادیه اروپا کمک کنیم هر چه زودتر هوشیار شوند".

همچنین به گزارش خبرگزاری بلتا،  سرگئی آلینیک، وزیر خارجه بلاروس نیز به دنبال دیدارش با لاوروف اظهار داشت، یک جنگ هیبریدی غیررسمی علیه بلاروس و روسیه  آغاز شده است اما این دو کشور در کنار هم  قدرتشان را افزایش داده‌اند و دوام خواهند آورد.

سرگئی آلینیک تاکید کرد: "فشار ناشی از تحریم‌های نامشروع بر کشورهای ما مستلزم افزایش هر چه بیشتر هماهنگی در اقدامات از جمله توسعه گامهایی برای پاسخ مشترک است. آشکار است که همه تحریم‌ها برای وارد کردن حداکثر خسارت به شهروندان ما و ایجاد حداکثر نارضایتی طراحی شده‌اند. با این حال، تحولات سال گذشته میلادی نشان دادند هر گونه آسیب را می توان از طریق همکاری و یکپارچگی سازنده نزدیکتر کاهش داد. ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا در آینده انعطاف پذیرتر و مستقل از تصمیمات غیرمسئولانه سیاستمداران غربی باشیم.

این مقام ارشد بلاروسی گفت: "جنگ هیبریدی غیررسمی علیه ما به راه افتاده که هدفش ایجاد فرسودگی و تضعیف روابط بلاروس و روسیه است. بگذارید بگوییم، هدفشان این است دولت و حاکمیت ما را تضعیف کنند. اما ما همین الان کنار یکدیگر قوی‌تر شده‌ایم و الان نیز همچون چندین مقطع دیگر در طول تاریخ مشترکمان دوام خواهیم آورد."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها