کد خبر: 590829
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۷:۱۵:۱۷
| |

گفتگوی وزاری خارجه چین و روسیه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و "چین گنگ" همتای چینی اش که به تازگی منصوب شده است، در گفتگوی تلفنی روز دوشنبه، سیاست آمریکا را برای ایجاد رویارویی میان پکن و مسکو، غیرقابل پذیرش دانسته اند.

گفتگوی وزاری خارجه چین و روسیه
کد خبر: 590829
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۷:۱۵:۱۷

وزیر امور خارجه روسیه و همتای چینی اش که به تازگی منصوب شده است، روز دوشنبه، به گفتگوی تلفنی پرداختند و مدعی شدند سیاست آمریکا برای ایجاد رویارویی میان پکن و مسکو، غیرقابل پذیرش است.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در خصوص این مکالمه تلفنی اعلام کرد: لاوروف و چین گنگ در این تماس، از اجرای پیروزمندانه طرح های ادغام اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ابتکار یک کمربند - یک راه، ستایش کردند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه با تاکید بر دیدگاه مشترک مسکو و پکن در باره مسائل و مشکلات مهم جلوگیری کننده از پیشرفت جهان، افزود: این دیپلمات های ارشد ضمن بررسی شماری از مسائل مهم در چارچوب های دوجانبه، جهانی و منطقه ای، سیاست ایالات متحده و هم پیمانانش را برای سلطه جویی در امور جهانی و اختلاف افکنی میان روسیه و چین، هرگونه مداخله جویی در امور داخلی و تلاش های غرب برای محدود کردن پیشرفت ۲ کشور با اعمال تحریم ها یا دیگر ابزارهای نامشروع و غیرقانونی، غیرقابل قبول دانسته اند.

لاوروف در این مکالمه، از وزیر امور خارجه چین برای دیدار از روسیه در هنگام مناسب، دعوت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها