کد خبر: 590665
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۸:۴۸:۴۱
| |

رسانه سعودی مدعی شد:

وزرای خارجه ترکیه و سوریه با حضور لاوروف چهارشنبه در مسکو دیدار می‌کنند

یک رسانه سعودی مدعی شد که چهارشنبه هفته جاری وزرای خارجه ترکیه و سوریه در مسکو در حضور وزیر خارجه روسیه دیدار می‌ کنند.

 وزرای خارجه ترکیه و سوریه با حضور لاوروف چهارشنبه در مسکو دیدار می‌کنند
کد خبر: 590665
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۸:۴۸:۴۱

بر اساس ادعای یک رسانه سعودی، وزرای خارجه سوریه و ترکیه روز چهارشنبه با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو دیدار خواهند کردکه کشور امارات در سازماندهی این نشست مشارکت دارد.

به گزارش مهر، به نقل از رسانه سعودی الشرق الاوسط، امارات متحده عربی - از طریق مقامات ارشد - به دنبال پیوستن به روسیه در حمایت از عادی سازی روابط میان سوریه و ترکیه است. در همین حال، ایالات متحده و کشورهای عربی به دنبال توقف تلاش ها برای عادی‌ سازی روابط مذکور هستند، یا حداقل، شرایطی را پیش از تکمیل شدن آن‌ ها قرار می‌ دهند که نشان‌ دهنده اختلاف اعراب بر سر این موضوع است.

به ادعای رسانه سعودی مذکور، این دیدار راه را برای نشست مشترک میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هموار می سازد. امارات پیشنهاد میزبانی این اجلاس را نیز داده است. در صورتی که مسکو میزبان این اجلاس باشد، امارات متحده عربی یک هیئت بلند پایه را برای حضور در آن اعزام خواهد کرد. بشار اسد در اواسط سال ۲۰۲۲ از امارات بازدید کرده و با شیخ محمد بن زاید رئیس جمهور این کشور دیدار کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها