کد خبر: 589256
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۲۰:۳۰:۲۱
| |

لاوروف:

مذاکرات به پایان نزدیک بود اما آمریکا و اروپا روند توافق را کند کردند

توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هیچ جایگزین معقولی ندارد

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید آمریکا و کشورهای اروپایی «الگوی ساده و قابل فهم» مسکو برای احیای برجام را در پایان روند بازگشت به این توافق «کند کرده‌اند.»

مذاکرات به پایان نزدیک بود اما آمریکا و اروپا روند توافق را کند کردند
کد خبر: 589256
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۲۰:۳۰:۲۱

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد کشورش الگویی «ساده و قابل فهم» برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام ارائه داده بود، اما در حالی که مذاکرات در نزدیکی خط پایان بود آمریکا و اتحادیه اروپا روند احیای توافق را کند کردند.

به گزارش فارس، طبق گزارش وب‌سایت انگلیسی خبرگزاری آناتولی، لاوروف در گفت‌وگو با ریانووستی گفته که وقت اتخاذ تصمیم‌های مسئولانه بری احیای توافق هسته‌ای ایران است.

مطابق گزارش این وب‌سایت، لاوروف گفت «الگویی ساده و قابل فهم» برای اجرای تعهدات از سوی همه طرف‌ها پیشنهاد داده اما آمریکا و اتحادیه اروپا در خط پایانی «ناگهان کند شدند» و «به تنش‌آفرینی در اوضاع سیاسی داخلی ایران روی آوردند.»

لاوروف گفته که در این طرح تمامی جزئیات به صورت مفصل تشریح شده بود. او اضافه کرده که در صورت وجود اراده سیاسی برجام می‌تواند اجرا شود.

لاوروف در ادامه تأکید کرد زمان ثابت کرده توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هیچ جایگزین معقولی ندارد. او اظهارات «غیرمسئولانه» غربی‌ها درباره «گزینه‌های جایگزین» و «دیگر گزینه‌های غیرقابل قبول» را محکوم کرده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها