کد خبر: 591292
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۲۰:۴۴:۴۸
| |

در دیدار با فرستاده ویژه روسیه مطرح شد:

شروط بشار اسد برای دیدار با مقامات ترکیه

​فرستاده ویژه پوتین و رئیس جمهور سوریه با هم دیدار و درباره روابط راهبردی دو جانبه و راه کارهای توسعه آن رایزنی کردند که در این دیدار بشار اسد شروط خود را برای دیدار با مقامات ترکیه بیان کرد.

شروط بشار اسد برای دیدار با مقامات ترکیه
کد خبر: 591292
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۲۰:۴۴:۴۸

بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز پنج شنبه در دمشق «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه او را به حضور پذیرفت.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بر اساس گزارش سانا، در این دیدار گفتگوهایی میان دو طرف درباره روند روابط راهبردی سوریه و روسیه و سازوکارهای توسعه آن در همه زمینه‌ها که منافع دو کشور و ملت دوست را تأمین می‌کند، انجام شد.

همچنین اوضاع منطقه‌ای و بین المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بشار اسد تأکید کرد که نبرد سیاسی و رسانه‌ای اکنون در شدیدترین حالت خود در جهان است و تشدید این نبردها مستلزم ثبات و شفافیت بیشتر در مواضع سیاسی است و در این راستا به موضع سوریه در حمایت از عملیات نظامی ویژه روسیه در دونباس اشاره کرد.

لاورنتیف نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که روسیه از مواضع سازنده سوریه از آغاز عملیات نظامی در اوکراین قدردانی می‌کند و ادامه داد: در حال حاضر کشورهای زیادی در جهان هستند که به پیروزی روسیه اعتقاد پیدا کرده‌اند. این در حالی است که با وجود فشارهای زیاد آمریکا و متحدانش، تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه و سوریه شکست خورده است.

فرستاده ویژه پوتین همچنین بر لزوم سرمایه گذاری بر روی تحولات سریع جهان تاکید و افزود: روسیه نشست سه جانبه ای را که وزیران دفاع سوریه، ترکیه و روسیه را گرد هم آورد، مثبت ارزیابی می‌کند پیگیری و توسعه این نشست‌ها را در سطح وزیران خارجه حائز اهمیت می‌داند.

رئیس جمهور سوریه در واکنش به پرونده دیدار احتمالی مقامات ارشد سوریه و ترکیه گفت که او بر این باور است که این دیدارها برای نتیجه بخش بودن باید بر اساس هماهنگی و برنامه ریزی قبلی بین سوریه و روسیه انجام شود تا بر اساس اصول و مبانی ملی به ویژه پایان یافتن اشغالگری ترکیه و توقف حمایت این کشور از تروریسم، به اهداف و نتایج ملموسی که سوریه از این دیدارها می‌خواهد، دست یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها