کد خبر: 591161
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۲۱:۵۸:۵۲
| |

اردوغان:

برخی کشورهای عضو ناتو و سازمان ملل پناهگاه تروریست‌های گریخته از ترکیه شده‌اند

رئیس جمهور ترکیه گفت: برخی از اعضای ناتو یا برخی کشورهای عضو شورای اروپا و سازمان ملل متحد به پناهگاه کسانی تبدیل شده‌اند که از چنگال عدالت در ترکیه فرار کرده‌اند.

برخی کشورهای عضو ناتو و سازمان ملل پناهگاه تروریست‌های گریخته از ترکیه شده‌اند
کد خبر: 591161
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۲۱:۵۸:۵۲

رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه با بیان اینکه از بیش از ۴ میلیون مظلوم از جمله ۳ و نیم میلیون سوری که از مناطق درگیری فرار کرده بودند میزبانی کردیم گفت: به آوارگانی که در اردوگاه‌های سوریه زندگی می‌کنند بدون توجه به عقاید آن‌ها کمک می‌کردیم.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: تاکنون ۵۰۰ هزار آواره به مناطق امنی که ایجاد کرده‌ایم بازگشته‌اند. هر روز نقض‌های جدیدی به نقض حقوق بشر و آزادی بیان و هتک حرمت انسان‌ها در سراسر جهان از سوریه تا فلسطین و از یمن تا میانمار و از ترکستان شرقی تا آفریقا افزوده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به جنایت‌هایی مانند تبعیض نژادی، فرهنگی، تنفر از خارجی‌ها، دشمنی با اسلام بویژه در جوامع غربی عنوان کرد: این مسائل به مراحل وحشتناکی رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: آزادی‌های اولیه میلیون‌ها مسلمان نقض و به مقدسات آن‌ها توهین می‌شود و مقدسات آن‌ها را منبع تهدید می‌دانند.

اردوغان ادامه داد: برخی از تروریست‌ها که خون ملت ترکیه را ریخته‌اند و اقدامات تروریستی انجام داده‌اند به بهانه اینکه، پناهجوی سیاسی هستند مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برخی از اعضای ناتو یا برخی کشورهای عضو شورای اروپا و سازمان ملل متحد به پناهگاه کسانی تبدیل شده‌اند که از چنگال عدالت در ترکیه فرار کرده‌اند.

اردوغان گفت: خشونت‌هایی که اخیرا در پایتخت پاریس شاهد آن بودیم نشان داد که تقسیم تروریسم به خوب و بد چه اشتباه بزرگی است.

وی ابراز امیدواری کرد که این حوادث، به آغاز دوران جدیدی از مبارزه با تروریسم منجر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها